torsdag 2. april 2015

Det enkle er ofte det beste!

Og: Man tager hvad man haver! Dette er to gode veier til å bruke kreativiteten din!
For mens jeg strikket, hadde jeg problemer med å følge linjene i mønsteret. Og da kom jeg på en enkel, men effektiv løsning:
Mønsteret satte jeg fast til armlenet på kurvstolen med en litt større knappenål.
Og så stakk jeg simpelthen 1 hull i papiret ytterst  på hver linje, så jeg kan flytte markeringsnålen etter hvert som jeg strikker!
Men en binders som man flytter, kan sikkert gjøre samme nytten! Se hvordan disse lages hos Laura's Crafty Life!
Nå lurer du sikkert på hva jeg har på pinnene, og det skal jeg vise frem i neste innlegg!

4 kommentarer:

  1. Deilig strikkemønster du arbeider :-))
    jeg tar magnettavle - jeg kjøpte i ferie i Vestlandet til husfliden...
    riktig fint - du må prøve Cathrine.
    I morges vi hadde 5 cm snø - jul eller påske??? I alle fall jeg maler påskeeggene. Kos deg.
    God påske. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Så smart !
    Figgjokoppane under er nydelege.
    Fint å ha til mange formål.

    God påske frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Lurt, eg bruker linjal for å se hvor på mønsteren eg er.

    Tror du strikker fra garnglede i Rosendal boka.

    Har strikka flere sokke-par i forskjellig farge.

    men så begynte eg på Selbusokker og så blei det enda flere av dei.

    Klem,

    SvarSlett
  4. Man har sine metoder! Kjempelurt!

    Fortsatt god påske fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!