torsdag 30. juli 2015

Fine sommer topper på 1-2-3!

Det finnes så mange søte sommertopper som man kan strikke eller hekle seg i en fei!
Som denne sommertoppen med fint viftemønster, som er heklet ovenfra og ned! Se oppskriften her.
Denne tettsittende strikkede toppen med hullemønster, finner du oppskrift til her,
mens denne med rundfelling og fint bærestykke finner du her!
Liker du å hekle, er kanskje denne med heklede blomster noe for deg? Oppskriften finner du her.
En av mine favoritter, er denne kortermede toppen i ribbestrikk med snøring foran! Den minner om en liknende som jeg hadde på 1970-tallet! Se oppskriften her.
Denne toppen i cotton viskose med et heklede ruter øverst, synes jeg også var fin! Se oppskriften her.
En annen topp med heklede sekskanter er denne, som du finner oppskrift til her!
Så da er det bare å nyte sommerdagene med strikke- eller hekletøyet innen rekkevidde! Oppskrift til toppen over finner du her.

4 kommentarer:

  1. Morsomt du tar opp sommertopper !

    Er i full gang med en rosa bomulls topp, kort ermet, oppskrift funnet via Garnstudio - sjelden jeg strikker i bomullsgarn, går jo mest i ull og da vinterstid. I denne varmen (Italia) blir det kun litt strikking kveldstid.

    God sommer videre, og kos deg med hva enn du har på strikkepinnene !

    SvarSlett
  2. One day I'll going and crochet myself a summer blouse. Thank you for ideas and suggestions. I wish you good mood!

    SvarSlett
  3. Kjempefine sommertopper!
    Jeg sånn i ribbestrikk har jeg faktisk strikket meg en gang i tiden:-)

    SvarSlett
  4. Masse fin inspirasjon til sommertopper, men her er så kaldt at jeg bare har strikket varme ting i sommer.
    klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!