fredag 28. august 2015

Cathrines gjenbruks favoritter - Baklucke loppis i Sverige!

Har du ikke opplevd det tidligere, så er de svenske bakluckeloppisene veldig morsomme og sjarmerende!
Her kommer folk til en stor plass, stiller opp bilene sine med bagasjerommet åpent, og selger det de har fra både bil og bord!
Vi var så heldige at vi nylig fikk med oss et bakluckeloppis på Knekterplatsen i Rättvik (Dalarna), der det var yrende folkeliv på en fin søndag i august!
Man kunne få kjøpt så vel brukt- og antikviteter, hjemmebakst, blomster og urter, klær, håndverk, og mye annet!
De har bakluckeloppis i Rättvik 1 gang pr. mnd. - se her.
Jeg kjøpte denne gamle neverkurven, som jeg senere fylte med Mårbacka pelargoniaer!
Det arrangeres bakluckeloppis over hele Sverige, og du finner en oversikt her!
Et bakluckeloppis er en opplevelse i seg selv! Og ikke minst: Her kan du gjøre et gjenbruksvarp!

3 kommentarer:

  1. Så artig!
    Sikkert morsomt både for den som selger og kjøper!
    Smart å selge unna det som bare står der ubrukt.....
    Morsomt navn også! Dette hadde jeg sansen for.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Jaaa Cathrine, Loppis... så deilig i Sverige. Først hadde vi inge anelse om hva er Loppis :-)))) Så koselig at jeg hadde funnet... Mest vi så på Øland.
    Super og veldig interressant. Vakker kurv du har kjøpt. Takk for bilder.
    Ha en god helg. Sommerhilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. Så koselig å se bildene dine. Har vært på akkurat denne loppisen i Rättvik to gangen. Alltid trivelig i de små byene ved Siljan.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!