mandag 10. august 2015

Cathrines gjenbruks favoritter - Delta Gjenbruk i Askim!

I dag er turen kommet til en gjenbruksbutikk som ligger i hjertet av indre Østfold, nemlig Delta Gjenbruk i Askim!
Den ble oppdaget ved en tilfeldighet, da vi besøkte Askim frukt & bærpresse, et steinkast unna!
Delta Gjenbruk holder til i Myrveien 5, 1815 Askim, og du finner dem her.
De holder åpnet mellom kl. 9-16 mandag - fredag.
Vareutvalget er stort, og de har alt fra møbler, lamper, interiør, sykler og annet sportsutstyr, pyntegjenstander, bilder, bøker, leker, kjøkkenutstyr og serviser.
Blant annet fant jeg dette fine middagsserviset med flere fat, boller og sausemugger til kun kr. 350,-!
Alt er fint merket og priset, og det er ryddig og rent!
Mitt beste bruktfunn hos Delta Gjenbruk er denne fine Cathrineholm kjelen, som jeg skrev om her! Den sto nok ikke mer enn 10 sekunder i butikkhyllen, før jeg hadde grepet fatt i den!
For i gjenbruksjakten gjelder det ikke minst å være på rett sted, til rett tid!
Deltas  gjenbruksmotto er: Vær miljø- og prisbevisst. Tenk før du kaster! Tenk før du kjøper!
Og det er viktige ord å ta med seg på veien!

Delta Gjenbruk har nå flyttet til Myrveien 2 like ved - se her!

3 kommentarer:

  1. Gjernbruk er så veldig god :-))) Spennende og morsom dertil :-)))
    Kan tenker meg du hadde veldig hyggelig.
    Takk for vakre bilder og informasjoner.
    Ha en riktig god uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Elsker bruktbutikker, synd vi ikke har noen i vår kommune, men besøker så mange jeg kan når jeg utenfor på tur. Alltid fint å få tips.OG finne den kjelen , det er KUPP det!! Ønsker deg en GOD mandag:)

    SvarSlett
  3. Hei Cathrine,
    tusen takk for flott omtale av oss :)

    Til info så har vi for tiden stengt på grunn av flytting, men åpner igjen 08.10.15.
    Vi kommer til å ha butikk i det store hvite teltet på parkeringsplassen i Myrveien. Dette er frem til vi finner permanente lokaler.
    Velkommen igjen når vi åpner :)
    Hilsen
    Gjenbruk Deltagruppen.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!