torsdag 22. september 2016

Landlig med pelargonia i vinduene!

Etter at samlingen min med overvintrede pelargonia link har kost seg ute i sommer, har de nå fått komme inn igjen!
Det er skam å melde at de har måttet tåle vekslende stell i sommer, og at flere har måttet gi tapt.
Men Mårbacka pelargoniaene som ble satt ned i blomsterbedet, har vokst seg store og fine, og har nå fått nye leirpotter til overvintringen!
Her står de to i vinduene i spisestuen, og  nyter morgensolen!
I kjøkkenvinduene står to nyinnkjøpte Retro pelargonia!
De har også morgensol, og ser ut til å trives med det!
Det er ekstra fint med blomster i vinduskarmene, nå som det ellers i huset er litt kaotisk p.g.a. oppussingen av vaskerommet!
Og jeg blir aldri lei av de sarte, lyserosa blomstene!
Og jeg ble ikke noe mindre inspirert da vi tok en liten avstiker til Hjo for noen uker siden, der vinduene i det gamle konditoriet var full av Mårbacka pelargonia!
Med ønske om en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Enig, er så fine og særlig den lysrosa fargen...sukk...
    Dessverre finner jeg ikke den fargen i Italia, der er det rødt som gjelder, som jeg har mange av, men når jeg kommer over hvite eller dyp rosa, MÅ de kjøpes inn....hehe

    Nyt fredagen, og helgen som nå kommer :)

    SvarSlett
  2. Så smukke billeder og en helt fantastisk blomst. Jeg elsker også den sarte smukke plante.

    Rigtig skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!