onsdag 14. september 2016

Pastell strikk til baby!

Mitt hemmelig strikkeprosjekt nr. 2 denne sommeren, har vært et babyteppe strikket i havskum-mønster! 
Se Sommerstrikk med pasteller! Her sitter jeg på den blå krakken og strikker i sommersolen!
Det var et tidkrevende prosjekt, strikket i tynn, tynn babyull (Arwetta ekstra fin merino).
Men når den lille jentebabyen var ventet, var også babyteppet klart til å sendes! 
Her er det min gamle bamse som får prøve babyteppet!
Babyteppet ble 55 x 70 cm.
Jeg tror det vil passe godt å pakke veslejenta inn i den første tiden, og bruke som vognteppe. 
Det var moro å strikke i havskum- eller bølgemønster! Du finner mønsteret her.
Mens bamsen holder seg varm og god, kan jeg røpe av oppskriften til babyteppet finner du her
Jeg har heklet en rosa kant i begge sider.
Snart er nok babygaven vel fremme hos de nybakte 2. gangs foreldrene i England!

3 kommentarer:

  1. Lekkert babyteppe !
    Dette er ei flott gåve til den vesle.

    SvarSlett
  2. Så moro å se i disse fargene, sukkerdrops farger, herlig !

    Har strikket flere tepper etter dette mønsteret, og utvidet det, slik at jeg strikket sofa pledd, veldig fornøyd med det, brukte da Alpacha garn fra Drops...

    SvarSlett
  3. Everyone want to use problems free system and in this scenario your post is really informative and effective. This kind of awareness is very important for every computer user.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!