søndag 23. oktober 2016

Nytt vaskerom 12 - sy en fin peg bag til klesklypene!

For noen år siden fikk jeg en peg bag til å ha klesklypene i!
Det er veldig praktisk når man skal henge opp tøy, når den henges lett tilgjengelig på klessnoren! 
En peg bag kan du lett sy selv! Som denne fra house to home.
Og denne, som er laget av et kjøkkenhåndkle! Se her.
Hos The Sewing Directory får du sømbeskrivelse på en tradisjonell peg bag - se her.  
Disse fra Granny Maud's Girl falt jeg også for! Se hvordan du syr dem her.
Og denne var virkelig søt, med klessnor og applikerte klesplagg! Se mønsteret her.
For å lage en peg bag trenger man en kleshenger.
Og så bruker man det man har av stoff og bånd til å lage sin helt personlige vri på peg bagen!
Disse fra Sweet Magolias Farm kan du jo forsøke å kopiere!
Prikkete og blomstrete stoff blir fint sammen!  
Denne tekanne-peg bagen er kanskje litt vel avansert, men det var en morsom idé!
Vil du ikke sy en selv, ligger mange peg bags til salgs på Etsy - se her.
Min mor hadde klesklypene i forklelommen når hun hang opp tøy!
Hva har du kleslypene i?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!