mandag 30. oktober 2017

Strikket bobleskjørt- og bolero til liten pike! (1)

Til vårt yngste barnebarn på 4 år, har jeg strikket et morsomt bobleskjørt med matchende bolero!
Jeg har aldri prøvd teknikken som ga den fine bobleeffekten, så det var en ny erfaring!
Ideen til boleroen kom etter hvert, og ble laget etter eget mønster. 
Til bobleskjørtet laget jeg to forskjellige snorer i livet, så den lille frøknen kan bytte de ut, hvis hun vil!
Det ble også fint med lilla snor! 
Boleroen blir holdt samme av en lilla knapp med sølvfarget bakside!
Boleroen fikk korte ermer. Den ble strikket i ett stykke, og sydd sammen i sidene.
Nederst på skjørtet har jeg sydd på dette hjertet! 
Her får dere oppskriften til bobleskjørtet, og mange tips og råd!

4 kommentarer:

  1. Så søt 😊mønsteret på jakken, kan du dele den også

    SvarSlett
  2. PS har du mønster på noen enkel grytekluter til jul?

    SvarSlett
  3. Nydelig. Så fint.
    Med mye kjærlighet du har strikkt.
    Et veldig vakkert sett for små damer :-)))
    Hilsen fra Viola og Klem.

    SvarSlett
  4. Lekkert !!
    Det blir nok ei fornøgd jente !

    God veke frå Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!