mandag 23. oktober 2017

Stuen har fått et ansiktsløft!

Velkommen inn i vår "nye" stue!
Her har det blitt en liten make over med ny sofa, ny lenestol, lamper og en liten ominnredning!
Den lyseblå Ektorp hjørnesofaen har jeg ønsket meg lenge!
Jeg var redd den skulle gå ut av sortimentet, så derfor ble det sofabytte før vi hadde tenkt det.
Rosendal puten som jeg strikket for noen år siden, passer perfekt i sofahjørnet!
Her ser dere et før-bilde.
Dekketøyskapet har blitt flyttet inn i kroken, og det gjorde det mer luftig, synes jeg.
Det gamle bordet kjøpte vi i Sverige i sommer, og der ligger det selvsagt noen numre av Gård&Torp!
Maleriet med sørlandsmotiv malt av S.T. Sørensen (1901-1981) i 1932, er jeg veldig glad i! Det er arv etter min farmor.
Den nye lenestolen er Strandmo fra Ikea, og den har en dus grønnfarge som jeg falt for! 
Som jeg skrev om her, har den fått hyggelig følge av et gammelt brodert putetrekk. 
Her sitter jeg og strikker og syr i varmen fra peisen! Les om vedkjelen her.
Lampettene heter Årstid, og de gir veldig godt lys! De rutete roll up gardinene finner du her.
De er en midlertidig løsning, inntil jeg finner det stoffet jeg ønsker, og får sydd liftgardiner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!