tirsdag 31. juli 2018

Lag et nostalgisk klesstativ og hjemmelaget tøymykner selv!

Jeg har lenge drømt om et nostalgisk klesstativ i hagen, og synes dette var ekstra fint!
Det har fine blonder i hjørnene, og du kan se hvordan det lages hos Toves Sammensurium!
Det fine sommerværet har gjort klestørken til en lek! Og ikke noe er bedre enn å legge velduftende, soltørket tøy inn i klesskapet!
Og nå har jeg funnet oppskrifter på hjemmelaget tøymykner som jeg vil prøve!
Den ene lages av eddik, vann og lavendelolje eller en annen duftolje. Se oppskrift her og her.
Den andre varianten lages av eddik, vann og hårbalsam. Se oppskrift her.
Hjemmelaget tøymykner er fint å oppbevare på en glassflaske med patentlukning eller  glassbeholder med kran.
Jeg velger å prøve den første varianten som tilsettes olje, og da har helsekostbutikker og apotek flere dufter å veldig mellom.
Happy Laundry!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!