fredag 31. august 2018

Årets sommer minne: Loshavn ved Farsund

For veldig mange år siden tok mine foreldre meg og mine søsken med til et riktig ferieparadis: Loshavn utenfor Farsund! 
Der bodde vi på Victor og Bolettes pensjonat - Wilhelmsens Sommerpensjonat
For å bli gjester der måtte man anbefales, og det fikk min far av en kollega, frøken Bang. Foto Aftenposten/John Myhre.
Året var 1968, solen skinte, og vi barna tilbragte tiden med å fange krabber, bade, ro og fiske! Foto Rolf Sundt sr.
50 år senere er ikke mye forandret, selv om pensjonatet for lengst er lagt ned.
Her ligger sørlandshusene på rekke og rad, 
og steintrappene mellom husene viser vei!
Her ligger hus med de vakreste dører, 
og med spennende historier, som du kan lese om her!  
Det hadde ikke vært meg i mot å ha et feriested her! Og nå er de gamle husene du ser her til salgs!
Verehuset høres også med til eiendommen. Se annonsen her.
Her ser man bukten hvor eiendommen ligger. Til høyre starter Kyststien som går mellom Loshavn og Lista fyr.
Det var herlig å være tilbake i Loshavn igjen! 
Og å minnes den magiske sommeren i 1968! Foto: Rolf Sundt sr.

1 kommentar:

  1. Det er nesten ikke til å tro at man måtte anbefales. Skjønner at det var artig å komme tilbake. Det er noe med barndommens somre.... Føler egentlig at jeg kan se det hele for meg. Jeg var barn på 50-tallet, og den tida var det bare "byfolk" som var på ferie, i alle fall der jeg bodde.

    Riktig god helg!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!