onsdag 22. mai 2013

Lykken er!

For en stund siden ble jeg lykkelig eier av noen stråmønster krukker fra Villeroy & Boch, og helt siden da har jeg vært på utkikk etter flere! 
De pleier å være sjeldne å få tak i, og dyre.
Men nylig hadde jeg hellet med meg, og fant både krukker, fat, lokkefat og suppeterrin på én gang!
Det var den reneste lykkeloddet jeg trakk, føler jeg, da jeg slo til på en finn annonse, og vant budrunden!
Alle delene er produsert mellom 1874-1909, og er i veldig god stand, alderen tatt i betraktning.
Krukkene troner nå på kjøkkenhyllen,
mens den store supperterrinen har fått plass på toppen av vitrineskapet i spisestuen!
De store spiserikrukkene var det 3 av, og utrolig nok hadde vi ingen av disse fra før! Nå gjenstår det bare å skaffe seg noen krydderkrukker, og kanskje en ny kjøkkenhylle?
De finnes jo hyller som var beregnet på spiserisett, med plass til store- og små krukker, med 2 eller flere hyller, samt med plass til pyntehåndkle under.
Hjørdis i  Husmannsplassen i Hidlesundet har nettopp en slik hylle, og ikke minst V&B krukkene jeg ønsker meg flere av!
Så skulle du ha en slik spiserihylle å selge, ta gjerne kontakt med meg her!

9 kommentarer:

  1. Å, så heldig du var. Nydelig ting. Det kjennes så godt i kroppen når man får tak i slikt man samler på. Vet alt om det.
    Ha fine dager. Klem.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med et veldig flott kupp! :)

    SvarSlett
  3. Nydelige ting - heldig du!
    Artig med slike funn.
    hilsen TOVE

    SvarSlett
  4. For noen flotte krukker og tallerkener du har fått tak i. Jeg elsker sånne gamle krukker og har vært så heldig å arve noe lignende fra min bestemor :) Så jeg skjønner godt din glede over disse :)
    Anette

    SvarSlett
  5. jeg ønsker meg disse i middagstallerker...er så lekre!

    klem tone

    SvarSlett
  6. Jeg skjønner lykkefølelsen,,,,jeg sparer også på stråmønster men far Egersund ,,,,,har en del som jeg har arvet etter min mormor, men er stadig på utkikke etter mer rundt omkring.
    På du burde ta bort Sikkerhets kontrollen som du har for å legge inn kommentar hos deg,,,,for det vil gjøre det mye lettere å legge inn en hilsen til deg.
    Anne

    SvarSlett
  7. Hei Cathrine! Så heldig du har vært!!! Gratulerer så masse! De er så flotte! Og sukk for en flott terrin! Tusen takk for linken! Jeg har det så fryktelig travelt for tiden at bloggen er blitt rent glemt. Men så leste jeg e-posten:) Det var hyggelig. Jeg fikk laget den hyllen av et ektepar på Sola som snekrer slike småmøbler. Det er ganske mange år siden, men dersom jeg finner navn og nummer hører du fra meg igjen.

    Ha det så bra!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  8. Heldiggrisen, de krukkene er flotte! Du finner nok også krydderkrukkene og en hylle som passer til. God maihelg til deg. Klem Berit

    SvarSlett
  9. It looks wonderful, your blue and white, combined in fabrics and tableware. The motive is called Saxian Blue, isn't it? In an old Dutch needlework magazine I found an embroidery pattern in that motive and I may (one day) be making a tablecloth...
    Best regards, Marjo B-W

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!