fredag 26. april 2024

Redesign: Kari Traa ulltrøye blir til lun sommertopp med krave!

I vinter kjøpte jeg en langermet Kari Traa ulltopp med rund hals rimelig på Finn, som jeg planla å sy om til en lun sommertopp med krave! 
Og nylig satte jeg planene ut i livet! Her ser dere ulltrøyen som ble utgangspunktet for mitt redesign.
Ermene ble klippet av, så trøyen fikk korte ermer.
Og ermene ble deretter sydd om, og ble til en ny, justerbar krave!
Trøyen ble også klippet av på lengden, så den passet bedre til meg selv!
Jeg sydde en multifunksjonell krave med knapp og hempe, som kan brukes brettet helt opp,
eller brettes dobbelt, som her.
I Slik gjør du viser jeg dere skritt for skritt, hvordan jeg redesignet min Kari Traa sommertopp med krave!

2 kommentarer:

  1. Den ble fin! Du er en kløpper med symaskinen. Gleder meg til neste innlegg!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Morsomt prosjekt. Det er mye vi kan gjøre for å fornye klær og få et helt nytt plagg av et gammelt, brukt. Inspirerende! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!