torsdag 18. april 2024

Vårlige sokker i tuttifrutti farget garn!

Et par vårlige sokker i tuttifrutti farget garn, passer fint til en kjølig vårkveld!
Disse har jeg strikket i Järbo sitt eget sokkergarn - Mellanraggi - som er både varmt og slitesterkt! 
Oppskriften er Latitude Lineup fra DROPS. Til str. 37-38 brukte jeg 1 nøste Mellanraggi á 100 gr.
Jeg synes det er så fint når vrangbordfeltet fortsetter oppå foten. Det gjør at sokken sitter bedre.
Hælen er strikket et den klassiske metoden som du ser her.
Fellingen til tå endret jeg litt på. Jeg strikket sokken litt lengre, og felte hver omgang i stede for annenhver omgang.
Dette er Järbos klassiske sokker strikket i Mellanraggi. De er uten feltet med vrangbordstrikk på oversiden. Last ned gratis oppskrift her.
Sommeren er fremdeles et stykke unna. Så husk å holde deg varm på bena!

3 kommentarer:

  1. Ja, takk! Sokker trenger vi utover våren. I dag har det vært skikkelig kjølig her, og jeg skal ut og hente mer ved. På Yr var det melding om snøbyger til kvelden. Riktig fine "gladsokker"!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Så morsomt med fargerike sokker! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!