fredag 16. februar 2024

Lillehammer OL 1994: Gratis oppskrift til OL-genseren og tilbehør til barn og voksne!

Denne måneden feirer vi 30 års jubileum for OL på Lillehammer 1994!
Noen av oss tok vare på minner fra den gangen i form av en OL-genser- eller lue, som ble liggende innerst i et skap!
For de flotte, mønstrede Lillehammer OL-genserne ble veldig populære. Og har du en slik, er det på tide å hente den frem fra glemselen!
Men har du ikke det, selges effekter og klær fra OL på Lillehammer i lange baner her!
Og vil du strikke selv, finnes det oppskrift på både genseren og tilbehøret i de originale fargene: Gratis oppskrift til Lillehammer'94 kolleksjonen fra Dale Garn finner du til voksne her og til barn her!
Mønsteret ble designet av Margaretha Finseth, som tok utgangspunkt i figurative motiver fra norrøn mytologi. 
Du finner også oppskrift til strømper, votter og lue til barn her, og til voksne her, her, her og her.

Foto: Dale Garn

4 kommentarer:

  1. Hei. Har du mønster på OL kofta fra 1976? evt av genseren som du har bilde av. Mvh Lill, Alta

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg har nå rette opp linken til oppskriften fra OL 1994 så den fungerer igjen! Men de andre OL-oppskrifter skal finnes i en bok. Kanskje biblioteket har den?

      Slett
  2. Vakker. Jeg elsker det. Litt nostalgi.
    Jeg vil helst strikke vottene, de med ridder og kongerytter. Så vakker.
    Mange hilsener til deg.
    Jeg ønsker deg en fantastisk tid... våren nærmer seg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Kjære Cathrin, takk for lenkene dine... Jeg leste også at vottene handler om Odin, krigsguden, visdom, runer og magi og Freya, gudinnen for kjærlighet og fruktbarhet... og meg har jeg printet ut mønstrene . Takk skal du ha. Det er min stor glede.
    En klem til deg fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!