søndag 27. april 2014

Broderi med stråmønster!

Stråmønster - eller musselmaled som det kaller de i Danmark - har lange tradisjoner, og er fremdeles veldig populært!
Og som jeg skrev om i forrige innlegg, kommer det snart Norgesglass med stråmønster fra Porsgrunds Porselænsfabrik!
Og for riktig å sette prikken over i'n, deler jeg i dag dette mønster til en brodert duk med stråmønster med dere!
http://hendesverden.dk/handarbejde/broderi/Dug-med-broderet-musselmonster/
Mønsteret finner du hos Hendes Verden her!
http://hendesverden.dk/handarbejde/strik/Kaffevarmer/
Og vil du lage deg denne hyggelig kaffevarmeren med stråmønster, finner du mønster her!
http://hendesverden.dk/handarbejde/strik/Kaffevarmer/
Kaffevarmeren er strikket, og mønsteret broderes på etterpå.
Da mangler det visst bare noen vårlige blomster å sette på bordet, og de kommer her!
Med ønske om en nydelig søndag!

7 kommentarer:

  1. Så nydelig det var, den som hadde tålmodighet og ikke minst, tid til slikt…. ha en herlig søndag, her hos meg er det sommer!

    SvarSlett
  2. Jeg hadde slikt sett med stråmønster for mange år siden, men de ble knust etter hvert, så her er det ikke noe igjen nå. Kanskje jeg skulle teste med strikk??? Takk for ideen!
    Klem fra Synnøve

    SvarSlett
  3. Jeg har selv servise av dette mønsteret, og er svært glad i dette.
    Tusen takk for tips om mønster som passer til :)

    SvarSlett
  4. Klassisk dette stråmønster, som vel vi kjenner det som... men igjen, blått og hvitt går vel aldri av mote?

    SvarSlett
  5. Stråmønster er så utrolig vakkert!

    SvarSlett
  6. Så nydelig da. Flott den der kaffevarmeren også. Koselig med sånne mønsterkopper som bare blir finere med årene.
    Klem

    SvarSlett
  7. Å så fint!
    Ståmønster samler jeg på, kjøper alt jeg ser av det på bruktbutikker og loppemarkeder.
    Ønsker deg fine vårdager!
    Klem! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!