onsdag 7. oktober 2015

Cathrines gjenbruks favoritter: OMA på Sofiemyr!

Her kommer en ny omtale av en gjenbruksbutikk i serien min Cathrines gjenbruks favoritter, og i dag har turen kommet til OMA i Oppegård!
Det er Oppegård miljø- og arbeidstreningssenter (OMA) som driver bruktbutikken på Sofiemyr, som du finner her.
OMA har store, fine lokaler i et gammelt industribygg, med møbler, leker, bøker, bilder, porselen, glass og kjøkkenting i to velfyltes etasjer.
I leketøysavdelingen i 2. etasje fant jeg to Lundeby dukkehus, som sikkert kan bli like fine igjen med litt maling og ny innredning!
Mens i hyllene i 1 etasje fant jeg disse fine porselenskoppene!
Fine, gamle møbler finnes det mye av,
og porselenet har de sortert i avdelinger etter farge!
Til slutt kan man ta en kopp kaffe og en vaffel i butikkens lille kafé!
Les om OMA her og følg dem på Facebook her!

4 kommentarer:

Åshild sa...

Kanskje vil Marita brukthandel være noe for deg. Den ligger i Mjøndalen. De har oppe tirsdag og torsdag ettermiddag og lørdager.

Åshild sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Janne i Fagerlia sa...

Her var mye fint. De små dukkehusene minner meg om min barndom, da jeg brukte mye tid på å leke med dukkene i dukkehuset. Kunne godt ha tenkt meg et slikt igjen :)

Ruths datter sa...

Det er en fryd å gå i sånne butikker.
Klem