mandag 22. mai 2017

Festens vinner: Charlotte Russe kake!

Charlotte Russe eller Royale er en gammel klassiker, som kan brukes både som kake og til dessert. 
Den er frisk og lett kake som likes av de fleste, både voksne og barn!
Historien forteller at kaken ble laget i 1817 av den franske kokken Careme, til minne om prinsesse Charlotte av Wales.
Jeg laget den til vår egen prinsesse og konfirmant!
Kaken har godt av å godgjøre seg i kjøleskapet 1 dag eller 2, og kan også bakes på forhånd og fryses ned.
Jeg valgte å fryse den ned, og det fungerte veldig bra!
Det tok 4 timer å bake den. Kaken består av et lag rullekake ytterst, og fyll av fromasj.
Charlotte Russe-kaken falt veldig i smak hos både konfirmanten og gjestene! 
Den er veldig frisk i smaken, og kombinasjonen rullekake og bringebærfromasj var nydelig!
Det finnes mange oppskrifter til denne kaken, men neste gang skal du få min egen oppskrift på en stor Charlotte Russe til fest!

3 kommentarer:

  1. Kakene ser veldig god...
    spennende... jeg vil vente oppskrifter din... og prøve :-)))
    God uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Kjempelekker kake. fromagen inni var veldig flott med den skarpe rød-rosa fargen. Fin pynting til en konfirmant;) ekstra flott på et fat med stett. Jeg har ikke vært så begeistret for denne kaken før, fordi de jeg har smakt og sett har vært litt "tamme". Men denne var en fest-kake,så jeg tror den fort kan bli en favoritt;) Takk for at du deler!

    SvarSlett
  3. Det ser ut som ei nydeleg kake.
    Eg har ikkje baka svissrull på årevis, og då var det mislykka,
    men kanskje eg skal prøve igjen.
    Takk for oppskrift.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!