søndag 4. januar 2015

Retro genser mysteriet!

Jeg starter det nye året med nok et mysterium! Det først var kaffekvern-mysteriet (se her).
Og nylig fikk jeg et spørsmål: Vet du hva strikkegenseren på serviettpakken heter? Damen ville så gjerne strikke akkurat denne genseren!
Etter litt leting fant jeg ut at serviettpakken var fra eyePOC, og bildet var av VM genseren 1958!
Og etter litt mer leting fant jeg dessuten ut at Dale Garn nå har gjenskap retro VM-genseren fra 1958, og laget en genser til VM i Falun 2015!
I hefte nr. 301 (se her) finnes det oppskrifter for hele familien,
også for de aller minste! Heftet kan bl.a. kjøpes her!
http://falun2015.com/en/symbol-of-falun2015/
VM i Falun starter 18. februar, så da er det ennå litt tid til å strikke VM-genseren, for de som vil det!

3 kommentarer:

  1. Fantastiske etterforskning :-)))
    Tusen takk Cathrine. Gleder meg å se
    på TV... Super fine genser, dessverre
    jeg må ferdig med jakken...
    ja så herlige prosjekte. Hyggelig søndag ønskers. Vi har regnvær. Resten fra iglu står i hagen.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Flott genser! Alltid moro med ekte mysterier - og opppklaringen!

    SvarSlett
  3. Hva du greier å finne ut !

    Studerte genser'n fra 1950 tallet og moro å se modellen da, den er mye mere "fiksert på midjen" altså man får så kvinnelige form i en med kort til midjen enn dagens modell...med andre ord, moten forandrer seg :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!