søndag 16. august 2015

Nevlunghavn - Vestfolds perle!

I sommer har vi vært på gamle trakter, der jeg tilbragte noen flotte sommeruker da barna mine var små!
Her leide jeg og min mor et gammelt hus i hjertet av Nevlunghavn, og det var veldig hyggelig med et gjensyn!
Denne gangen bodde Bygårdsmannen med frue på Omlidstranda, med denne vakre utsikten!
Og strikketøyet mitt var selvsagt aldri så veldig langt unna!
Og bare en kort sykkeltur unna lå Nevlunghavn - Vestfolds perle!
Her vandret vi i de trange gatene og så på de vakre husene
og de vakre hagene,
og luktet på rosene!
Her var det typisk sørlandsidyll, med hvite hus mellom knaus og fjell,
og smårutete vinduer med pelargoniaer og parvise porselenshunder!
Denne blå døren falt jeg for!
Og på vår vandring i havnen, med gamle trebåter og lukt av fisk, fant vi denne fine lunchplassen!
Kyststien går gjennom Nevlunghavn, og den kan du lese om her!
Her er et postkort fra 1950-tallet!
Og det ser stort sett veldig likt ut som det gjorde den gangen!

Besøket ga mersmak, så vi planlegger et gjensyn allerede neste sommer!
 

7 kommentarer:

  1. Så idyllisk! Jeg er i grunnen lite kjent iangs kysten av det sørlige Norge, men har prøvd å følge med på Sommerbåten på sakte-TV.
    Det er noe med at Norge er ditt nærmeste ferie-land.

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så flott sted😀. Har aldri vært der, men ser at det burde jeg😊

    SvarSlett
  3. Det så ut til å være et fint sted! :)

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. Dette så til å være en idyllisk plass. Er ikke så kjent med Sørlandet, det er en part av landet hvor jeg ikke har feriert noe særlig. Men jeg tror virkelig at jeg har gått glipp av noe. Forresten har vi jo litt av den samme idyllen i gamle Skudeneshavn :)
    Søndagen er snart over, men ønsker deg en fin ny uke! :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  5. Men Vestfold er vel kanskje ikke helt det man regner som Sørlandet muligens?!

    SvarSlett
  6. For noen idyller du har funnet! Og været ser upåklagelig ut! :)

    SvarSlett
  7. Hvilk idyllisk område og med veldig god mimre for deg.
    Jeg kan forstå du må reise igjen til Vestfold.
    Ha riktig god uke fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!