mandag 23. april 2018

Sy selv: En praktisk lomme på baksiden av bringe duken!

Når man ikke har bunadsveske, er en praktisk lomme på baksiden av bringeduken en god idé!
Ideen er ikke ny: På Mølstertunet på Voss så jeg en gammel bringeduk med lomme på baksiden, og det ga meg inspirasjon til å lage noe liknende selv! 
Min lomme ble laget med tanke på at den skulle romme en iPhone, penger og andre nødvendigheter!
Den ble sydd på bringeduken til fjorårets konfirmant, som har sett seg fornøyd med lommeløsningen!
Lommen ble sydd på maskin, og ble kantet med samme stoff som jeg foret perlebeltet med!
Lommen ble sydd litt bredere enn selve bringeduken, og brettet inn, som her. 
Der etter ble den nålet på, kant i kant,
og sydd fast for hånd.
Håndsømmen gikk akkurat innenfor kanten av bringeduken.
Lommen er ikke laget så dyp, men bred.
Og barnebarnet har gitt positive tilbakemeldinger på at lommen var passe stor!
Så da er jeg såre fornøyd! 

2 kommentarer:

  1. Så flink og omtenksom du er! Du sparer deg ikke, men finner fram til gode løsninger på det meste! Beundringsverdig!

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Super har du laget. Deilig var inspirajon.
    Takk for Link til Vossmuseet :-))
    Alltid veldig fint å se hva du gjør. Takk.
    Ha riktig god uke. Her er så deilig ute.
    Klem fra meg.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!