mandag 24. juni 2024

Heklet ribbon veske blir sommerens favoritt!

I innlegget mitt Heklet bøttehatt til fine solskinnsdager!, fikk dere et glimt av vesken jeg heklet til mitt yngste barnbarn til 18-års dagen hennes nylig! 
Og her skal dere få se nærmere på den!
Vesken er heklet med Hooked Ribbon XL garn, som er i 80% bomull, på heklenål nr. 7.
Først hekles bunnen, og der etter sidene på vesken.
Mønsteret dannes ved at man hekler "relieff  dobbeltstaver", og det er veldig fint forklart i oppskriften, både i tekst, bilder og video!
Jeg valgte å hekle vesken i tidløst beige, og kjøpte brune skinnhanker til.
Og da gaven ble overlevert (som en ekstragave til en veldig overrasket 18-åring), fikk jeg straks ønsker om en lik veske av både bursdagsbarnets storesøster, min datter, svigerdatter og mor!
Så garn og veskehanker ble bestilt, og tatt med på årets første campingferie. 
Og i går ble veskene overlevert, og mottatt med store glede! Jeg håper de blir fine sommervesker, og mye brukt!
Innvendig valgte jeg, for å unngå forveksling, å brodere eierinnenes forbokstav, og sydde på et lite hjerte med teksten "Made with Love"!
Gratis oppskrift finner du hos Hobbii her, og hanker (som finnes i flere farger) her.

God sommer alle sammen! 
Nå tar jeg meg en velfortjent bloggpause!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!