søndag 14. desember 2014

Cathrines Julekalender 2014 - gratis oppskrift på strikkede julekuler!

http://www.hendesverden.dk/jul/Julesysler/Julehandarbejde/Skonne-strikkede-julekugler/?utm_source=1_Loerdag_Hendes_Verden_Regular&utm_medium=Nyhedsbrev&utm_campaign=2014-12-12
For noen år siden gikk Arne&Carlos strikkede julekuler som en farsott over landet, og "alle" har vel et par på samvittigheten!
Selv laget jeg julekuler til barn og barnebarn - se her.
Nå har Hendes Verden kommet med gratis oppskrift på strikkede julekuler, og blant annet opp-ned juletreet,
og grått reinsdyr på rød bunn!
Blant oppskriftene finner du også en kule med broderte hjerter i korssting, 
og en ekstra stor julekule, som er 43 cm i diameter! Alle opskriftene finner du hos Hendes Verden her!
http://twostrands.com/2012/08/27/christmas-balls-a-free-knitting-pattern-pdf/
Her ser du også et fint knippe julekuler, som er designet av Mary Ann Stephens med bloggen Two Strands. Oppskriftene finner du her!
Denne siste julekulen er fra DROPS, og du finner oppskriften her! Da håper jeg du har fått lyst til å strikke noen nye julekuler til årets juletre!
Ikke glem å delta i det store julegavedrysset mitt - se her!

3 kommentarer:

  1. Arne og Carlos sine julekuler, ja blitt noen av dem etterhvert, både som gaver og ett par til meg selv, som henges opp vinduet :)

    God jul !

    SvarSlett
  2. soooo süß sind die gestrickten kugeln!!! danke für die schönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße von angie und einen schönen 3. advent

    SvarSlett
  3. Tusen takk for supert tips om julekuler. Har lagt inn link til Hendes verden så jeg finner de siden i bloggen min :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!