mandag 28. oktober 2019

Jeg strikker varme Selbuvanter!

Jeg har tidligere skrevet om Varme votter, der jeg hadde samlet mange oppskrifter på Selbuvotter- og vanter! Og det har faktisk vist seg å være et av mine mest populære innlegg! 
Og nå strikker jeg for første gang mine egne Selbuvanter med hullemønster i mansjetten!
Garnet er Rauma 2 tråds Finull PT2. Det vil bli fint og mykt etter vask!
Mønsteret er åttebladsrose,
og på baksiden dette rutemønsteret! Her er ser du kilen og maskene som er satt av til tommel. 
Jeg har snart strikket ferdig lillefingeren.
Det var ikke så lett å forstå hvordan man beregner masker til de enkelte fingrene med sidemønster, men jeg håper jeg gjør det riktig!
Oppskriften til disse Selbuvantene, eller Norske fingervanter, finner du her
Og i Strikk selbuvanter, steg for steg, har Østerdalsbrura en fin veiledning, og her på engelsk!
Jeg gleder meg til jeg kan vise frem de ferdige Selbuvantene, og ikke minst til at jeg kan ta dem i bruk! 

5 kommentarer:

  1. Så fine farger! Jeg har strikket mange votter, men har aldri prøvd meg på vanter. Blir spennende å se ferdig resultat!

    SvarSlett
  2. Jeg kan knapt tenke meg noe finere enn selbubotter :) Men jeg har aldri strikket et par votter i hele mitt liv!

    SvarSlett
  3. Så fine :-)) jeg liker. Har masse glede med strikke Cathrine og tusen takk for LINK.
    Jeg har stor lyst å strikke også.
    Hilsener... god kveld. Viola

    SvarSlett
  4. Blir superfine:-) Takk for tips og linktil gratis oppskrift. Aldri turt å prøve på vantr en har strikket mye selbuvotter. HAr noe med det tynne garnet å gjøre, men må teste snart nå :-)

    SvarSlett
  5. Imponerende arbeid! Tror de blir gode og varme i Finull. Ett av mine favorittgarn.

    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!