fredag 30. oktober 2009

Wedding Day!

I dag feirer Bethany, datteren til min gode venninne Ann i England, sitt bryllup, og det kommer til å bli en helt fantastisk flott dag, med vielse og feiring på ærverdige Hedingham Castle!

Bildene her er hentet derfra, og det må være en drøm av et sted å feire et bryllup! Men såpass plass trengs det til 150 gjester!

Brudgommen, Tim, har spilt selveste Robin Hood i det oppsatte skuespillet i anledning Maldon Heritage Weekend, og her ser det ut som om han har skutt gullfulglen!

Bildene er hentet bl.a. fra Beth Retro Photography, som er brudens egne fotoblogg! Hun er profesjonell fotograf, og du finner hennes flotte retro bilder også her og her. Montasjen har jeg laget!

Beth og Tim har nettopp kjøpt seg et hus i den gamle bydelen i Maldon, og har sikkert vært opptatte med oppussing, møbler og interiør. Her er litt av mine tanker rundt det:

Kjøkkenet ser jeg for meg slik, med innslag av duse farger, såvel som prikker og ruter, som jeg vet Beth er veldig glad i!

Og det samme går igjen i stuen, kanskje med innslag av et par 1950-talls stoler og noen loppis funn!

Badet i et gammelt, engelsk hus kan sikkert by på overraskelser, og det gjelder å ta vare på alle mulighetene, hver krinkel krok!

Og soverom med skråtak byr alltid på utfordringer, men det gir også et personlig preg! Her har det for øvrig sneket seg inn litt gustaviansk stil!

For en del år siden laget jeg en oppskriftsbok til Beth's mamma, og det ryktes meg at hun ønsket seg det samme! Jeg visste at Bethany var veldig glad i rødt, og prikker og ruter, så utgangspunktet var et litt annet. Og for noen uker siden gikk det en pakke i posten til det vordende brudeparet!
Foruten kokebokomslag (innmaten kan byttes ut), laget jeg monogrammet deres som jeg satte inn i en søt hjerteramme!

Kokebokomslaget laget jeg av et kjøkkenhåndkle fra Åhléns, som gikk i rosa, rødt og hvitt. Derfor passet det veldig bra med rosa, hjemmeheklede grytekluter også! Et ekstra kjøkkenhåndkle fikk de også!

"Beth's recipes" ble brodert på lin med rødt perlegarn, og sydde fast en liten blondekant rundt. Bokomslaget foret jeg med vattert stoff.

På innsiden sydde jeg en liten hilsen til bruden! Jeg har fått hyggelige tilbakemeldinger om gavene, og hjerterammen skal de bruke som dekorasjon under bryllupet i dag!

Så gjenstår det bare å ønske Beth og Tim en fantastisk flott bryllupsdag, og et langt og lykkelig liv sammen!

Love,

Cathrine

5 kommentarer:

  1. så koselige bilder du viser,nydelig et sted å gifte seg da.fantastisk..
    å den gaven du har laget...må jo bare være fantastisk å gi bort å ikke minst å få.så kreativ du er.
    ja kanskje vi så hverandre på ikea igår,slependen vi var på ca 4 til 7.he he stort å gitt!!
    ønsker deg en herlig fredag vidre.
    godt du fant kjøkken ur,de er skjønne.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Helt nydelig og omtenksom gave, skulle ønske jeg hadde en så god venn:-)
    Ha en fin helg, klem Hege.

    SvarSlett
  3. Så fin og personlig en gave til brudeparret, det sætter de sikkert stor pris på!

    God weelend, klem Helle

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder...rene eventyret..
    og så flott og personlig gave!
    Så flink du er!
    Klem : )

    SvarSlett
  5. Hei på deg, Cathrine. Har sittet og beundrer bryllupsgaven. En personlig og flott gave. Du er kreativ og nøye, så det du lager blir veldig pent, og mange gode tanker ligger bak. Håper dette paret får mange lykkelig år sammen.Ønsker dere ei fin uke (O: Klem Fra Mai Liss

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!