fredag 10. februar 2012

Nåleboken min - en favoritt!

For noen år siden fikk jeg en nålebok i gave fra en god, engelsk venninne, og den har fulgt meg helt siden da! Nåleboken er fra Cath Kidston!

Nåleboken er blitt en meget trofast og praktisk venn i sy- og strikkekurven min, og er alltid der, klar med de nålene jeg måtte trenge, uten at jeg må løpe opp og ned husets trapper!

Senere har nåleboken fra Cath Kidston fått følge av et målebånd som ruller seg opp av seg selv(se bilde nr 1 og 2), som jeg kjøpte da min datter og jeg var i London for et års tid siden! Les om det her!

Og bunadsdukken Kari har også fått stifte bekjentskap med nåleboken, som hun har brukt flittig, når det har vært små syoppgaver å ta seg av!

En nålebok er noe man enkelt kan lage selv, og i Hendes Verden finner du denne, som du kan brodere med søte blomster!

Hos EMS CROSS STICH BOARD fant jeg denne flotte, tett broderte nåleboken, som du får gratis mønster til her! I tillegg er det det mønster til nåleputer og hylster til broderisaks.

En nålebok er en kjempefin venninnegave, morsdagsgave eller bursdagsgave, som mottakeren garantert vil bli glad for! Et gratismønster i Hardangersøm finner du forresten her!


6 kommentarer:

  1. Den var koselig. Og jeg er jo så glad i Cath Kidston.
    God helg til deg og Kari.

    SvarSlett
  2. Åhh så nydelig den var!! Kan forstå at det var en kjærkommen gave. For et nusselig målebånd.
    Og tusen takk for at du deler nettadr. med oss!! De var også flotte. Jeg må visst gå i gang:-)

    En riktig god helg ønskes deg!!

    Klem:-)

    SvarSlett
  3. Så flott med dette innlegget, for satt nettopp og snakket om at noe slikt skulle jeg ha hatt.. må inn å se på linker;)
    Kos deg masse i helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. What a lovely needlekeeper, very adorable!!

    SvarSlett
  5. Veldig søte alle sammen. Kunne sikkert trenge en eller fler! Synåler har ellers en lei tendens til å forsvinne. Etter budnadkursene - ja da kan jeg kanskje få tid til slikt. I kveld har vi minstemann i Husebyheimen på besøk. "Baje jei kal til mojmoj og mojfaj, så!" To-åringer er nydelige du.
    Ønsker deg er flott helg i finværet!
    Klem Berit

    SvarSlett
  6. Dette har jeg hatt lyst til å sy lenge! Setter bare nålene i nåleputen, og den sluker de den kan..
    Kanskje jeg får inspirasjonen jeg trenger her hos deg igjen ;)
    Din var jo helt skjønn!!
    klem Laila

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!