lørdag 25. april 2020

DIY: Smarte strykebrett ideer!

Jeg fikk et spørsmål: Om jeg visst hvor man fikk tak i et slikt praktisk strykeskap?
Men der ble jeg svar skyldig! Så jeg begynte å se etter smarte strykebrett ideer.
Et strykeskap er praktisk i et walk-in-closet!
Her er en tegning av målene et strykeskap bør ha. Det enkleste er å lage et utenpåliggende skap.
Men her ser du hvordan du bygger et strykeskap inn i veggen. Link.
Et skap fra Ikea kan lett bygges om til et strykeskap med samme metode som over. 
Man kan lage strykebrettet selv, eller moderere et ferdig kjøpt. Se her, her og her.
En annen løsning er et foldbart strykebord som her.
Hos Handmade Weekly fant jeg denne fine løsningen, med selvlaget holder til strykebrett og strykejern!
Selv valgte jeg å kjøpe et lite bordstrykebrett til vårt vaskerom, 
som kan henge på veggen mellom slagene.
Strykebrettet fikk nytt trekk. Se Jeg pimper et Ikea Jäll strykebrett!

1 kommentar:

  1. Hei Cathrine, god idé med det lille strykebrettet på veggen. Mest av alt trenger jeg strykebrettet mitt når jeg syr også med maskinen. Jeg har en med trestativ fra 50-tallet og jeg er alltid veldig glad når jeg bruker den :-))) Ha en lykkelig søndag.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!