onsdag 17. april 2013

Marius luer i rødt, hvitt og blått!

Helt på tampen av denne vintersesongen, får dere se Marius luene, som jeg strikket til min datter og svigersønn!
De var en overraskelse, da familien var på Beitostølen for å gå på ski!
Det eldste barnebarnet visste om hemmeligheten, og fikk æren av å overlevere Marius luene til mamma og pappa! 
Tidligere har jeg vist den hvite Marius luen til Bygårdsmannen (se her)! Lerke fra Dalegarn av 50% bomull og 50% ull, ble valgt til svigersønnen min først, og han fikk en klassisk blå Marius lue!
Oppskriften finner du her (mod. nr. 13)! Marius luen til min svigersønn fikk lang topp, slik det er i oppskriften.
Her nyter han en fin vårdag ved Nøklevann i Oslo!
Til datteren min valgte jeg å strikke rød Marius lue i Smart fra Sandnes garn i 100% ull!
Den ble strikket med litt kortere topp, slik som Bygårdsmannens. Jeg felte i toppen hver 2 omg., i stede for hver 3 omg.
Marius luen passet veldig fint til henne, og det var selvsagt mamma'n hennes veldig glad for!
Marius mønsteret i rødt, er friskt og fint! Og dessuten så syns man jo godt i terrenget!
Marius luer i de klassiske fargene rødt, hvitt og blått tror jeg nesten man aldri blir lei!
Og nå er en Marius kofte til det eldste barne-barnet mitt på vei! Så arbeidsledig blir jeg ei!

5 kommentarer:

  1. Kjempefine luer! Neste vinter tror jeg det blir ei på meg også. Den røde frista meg veldig.... Her blir det nok lue-vær i lang tid framover, tror jeg.

    Ha en strålende onsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. I'm new to your blog, but I'm coming back! You make wonderful things and I love the hats!
    Best regards from the Netherlands,
    Marjo B-W

    SvarSlett
  3. Du er helt rå på strikking av luer du. Kjempefine. Må være kjekt å ha noen som strikker så fint til hele familien.
    Klem

    SvarSlett
  4. Herlig overraskelse. Deilig din mariuslua og skjønn farger.
    Jeg elsker mariusmønstert også.

    Ha en fin uke videre.
    Hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!