fredag 16. august 2013

Huldas døtre - drakter og malerier på Blaafarveværket!

Huldas døtre, med drakter av Lise Skjåk-Bræk og malerier av Anne Langsholt Apaydinli, er utstillingen du bare MÅ få med deg i sommer!
Den finner du i den gamle direktørboligen på Nyfossum på Blaafarveværket, med utstilling i både hovedhuset og i låven ved siden av!
Utstillingen - som er inspirert av gamle norske tradisjoner i  Hulda Garborgs ånd - er åpen til 22. september! Du kan lese mer om den her!
Lise Skjåk-Bræks drakter er utrolig flotte - som små kunstverk - og det var fascinerende å studere alle de flotte detaljene!
Hun har stilt ut 37 festdrakter, og noen nydelige dåpsdrakter!
Og Anne Langsholt Apaydinlis har stilt ut 70 malerier, som rett og slett var fantastisk flotte; med morsomme teknikker, og flotte detaljer!
Sammen var disse to kunstnerne en spennende mix, og  jeg vil absolutt anbefale et besøk på utstillingen deres, Huldas Døtre!
Og så må man selvsagt også få med seg Munch og malervennene på Modum, som er årets attraksjon - se her!
Og sist, men ikke minst, bør du få med deg den hjemmelagde rømmegrøten som de serverer på Bødtkerkroa! Den inntas best utendørs under trekronene, mens humla suser! God tur til Modum!

5 kommentarer:

  1. Det såg ut som ein flott plass å besøke,flott hus og utstilling og nydelig område:)
    Ønsker deg ein fin fredag og ei god helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Det så veldig interessant ut! Draktene, bildene og inni husene også!
    Vi har vært på Blaafarveværket i år, men da var vi bare på kafeen oppe ved fossen og den fine butikken med gammeldags preg.
    Kanskje vi må ta en tur til. Nå fikk jeg litt lyst til det:)

    SvarSlett
  3. Ser ut som en spennende utstilling. Umulig å få med seg alt man gjerne skulle sett. Men takk for at du deler så vi får en liten titt ihvertfall :)

    SvarSlett
  4. Ser at du også har vært der ;) Jeg har besøkt utstillingen tidligere i år og syntes at den var veldig fin!

    Ha en god helg! Klem

    SvarSlett
  5. Kjære Cathrine!
    En flott utstilling på et flott sted!
    Jeg har ikke vært der enda, så jeg gleder meg! Både Huldas døtre og maleriutstillingen ser helt fantastisk ut! Og den årlige utstillingen på Blaafarveverket er jo et must for de som er glad i dette stedet.
    Ha det godt, klem fra Mor.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!