mandag 20. oktober 2014

Kjøleskapet - kjøkkenets hjerte!

At kjøleskapet er kjøkkenets hjerte, er vel kanskje å ta litt hardt i! Men kjøleskapet er i hvert fall noe av det viktigste på et kjøkken, og ikke minst det vi oppbevarer i det!
Men ikke bare er kjøleskapet nyttig og nødvendig, det har også vært husmorens stolthet!
Og da er dagens modeller ikke særlig mye å skryte av, sammenliknet med de amerikanske modellene på 1950-60 tallet! Legg merke til vegghyllen  nederst i døren, som trekke ut når den åpnes!
Jeg har funnet frem et knippe bilder fra diverse annonser, og det viser jo at både størrelse og innehold var viktig!
Far har sin bil, og mor sitt kjøleskap å skryte av!
Og produsentene var riktig så oppfinnsomme, som dette kjøleskapet og fryser for vegg!
I dag begrenser ofte kjøleskapet seg til standard størrelser, og de innebygde rommer minst.
Men har man plass til et frittstående kjøleskap, er jo mulighetene flere, og også til å velge noe fargerikt og retro!
Vi skal ha et frittstående og fargerikt kjøleskap til vårt nye kjøkken, men hvilket det blir gjenstår å se!
I øyeblikket har vi ikke noe kjøkken - selv om arbeidene med det nye kjøkkenet er godt i gang - og vi har kjøleskapet stående i stuen!
Men etter noen måneder uten kjøkken,  blir sikkert gleden over et nytt og funksjonelt kjøkken desto større!
Med ønske om en fin, ny uke!

3 kommentarer:

  1. Vil tro dere blir lykkelige over nytt kjøkken, ja!
    De første månedene som husmor hadde jeg ikke kjøleskap, men heldigvis hadde vi en god, gammeldags kjeller.
    Det måtte jo spares til alt vi som nyetablerte skulle skaffe oss, og det gikk riktig bra.
    Men det var adskillig enklere da kombiskapet endelig kom på plass :)
    Brunt var det, det samme var komfyren. Dette var jo på 70 tallet :)

    SvarSlett
  2. Mitt krav til kjøleskap og fryseskap er mest mulig volum på 60x60 cm, dessuten størst mulig hyller. Skulle ønske jeg hadde visst håndtaket bør løse opp vakumet i dørlista ellers går håndtaket lett i stykker

    SvarSlett
  3. Mitt krav til kjøleskap og fryseskap er mest mulig volum på 60x60 cm, dessuten størst mulig hyller. Skulle ønske jeg hadde visst håndtaket bør løse opp vakumet i dørlista ellers går håndtaket lett i stykker

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!