mandag 23. februar 2015

I pausen: Strikk en kjøkken klut- eller håndkle!

Det er stor stas å kunne henge opp selvstrikkede kjøkkenkluter- og håndklær!
Det gir et landlig og hjemmekoselig preg på kjøkkenet!
Og det er et lett arbeide å holde på med mellom større håndarbeidsprosjekter - enkelt og hyggelig!
Her har jeg strikket et lyseblått kjøkkenhåndkle med rutemønster, mens vaskekluten er strikket i perlestrikk.
Vaskekluten er blitt fint følge over kjøkkenvasken!
Nå er planen å strikke et nytt kjøkkenhåndkle, som er litt større enn det forrige.
Vil du strikke en kjøkkenklut- eller håndkle med riller og ruter, finner du oppskriften her! Ellers finner du mange fine oppskrifter her, her og her!
Et lite tips til slutt: Jeg strikker alltid frem og tilbake på rundpinne. Det er mindre anstrengende for skuldrene, enn å strikke med rette pinner!
Med ønske om en fin, ny uke!


8 kommentarer:

  1. Det er så koselig med hjemmestrikkede kluter :) Har flere selv, og strikket mange i gave. Takk for at du linker til flere oppskrifter :) Ha en finfin dag :)

    SvarSlett
  2. great pictures and inspirations !!! angie wants a nice Monday from Germany

    SvarSlett
  3. Fine bilder fra ditt koselige kjøkken. Kjekt med hjemmelaga kluter. Jeg synes de er god i bruk også jeg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Fine kluter og fint kjøken.
    Koseleg å lese bloggen din.
    Takk for fleire oppskrifter til
    klutar !

    Klem

    SvarSlett
  5. Så fine !

    Har også strikket ett kjøkken håndkle i akkurat samme blåfargen, den er så nydelig syns jeg. Men, det var et litt annet mønster, som gjorde at det liksom ble "trekanter" istedenfor "firkanter.

    Kluter for man aldri nok av - pynter fint opp :)

    SvarSlett
  6. Så koselig kjøkken du har og fine kjøkkenkluter!

    SvarSlett
  7. Hvilket bomullsgarn anbefaler du til kluter og håndklær? Jeg synes noen garntyper er så "glatte" og har dårlig sugeevne....
    Sommerhilsen Mari-Anne ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes Mandarin Petit bomullssateng fra Sandnes garn, er både fint å strikke med, og gir kluter og håndklær med fin sugeevne!

      Slett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!