onsdag 19. august 2015

Cathrines gjenbruks favoritter - Fretex i Moss og Sommerbåten!

Her kommer en ny omtale av en gjenbruksbutikk i serien min Cathrines gjenbruks favoritter, og i dag har turen kommet til Fretex i Moss!
Det var litt pussig at Sommerbåten tilfeldigvis besøkte Moss nylig, for dette innlegget var planlagt før jeg visste det!
Bildene er tatt av min datter utenfor Drøbak, da Sommerbåten var på vei fra Moss til Oslo!
https://www.facebook.com/FretexiMoss
Så da har jo mange av dere sette innslaget om Fretex i Moss, og hvordan de gjennom Fretex Fashion ønsker å skape en trend med gjenbruk av klær!
https://www.facebook.com/FretexiMoss
Og vi så at Jenny Skavlan bidro til å bevisstgjøre ungdom i Moss til redesign av klær, og at mange av dem brukte klærne til skoleballet!
Her står Bygårdsmannen på trappen til Fretex i Moss, og forsøker å bli "venn" med den sky utstillingsdukken utenfor!
Her finner du info om Fretex i Moss, og du kan følge dem på Facebook her!
De har store, lyse lokaler, og en stor klesavdeling!
Ellers finner du mye fint innen glass og serviser, og man kan rett som det er gjøre fine funn av retro ting! 
Hyllen med blått og hvitt porselen går jeg alltid til først, og jeg har ofte gjort funn her av stråmønster- eller  Figgjo deler!
Innenfor døren er det alltid laget en utstilling av sesongens varer - her var vinteren på hell!
Glass har Fretex i Moss mye av, og disse fargerike glassene hadde sikkert passet fint på et fargerikt sommerbord!
Har du ikke vært hos Fretex i Moss tidligere, anbefaler jeg deg virkelig å ta turen dit!
Facebook kan du holde deg oppdatert om hvilke varer de har, og om det som skjer rundt butikken!

2 kommentarer:

  1. Tommel opp for Fretex, gjenbruk og dine inspirerende innlegg ;)

    SvarSlett
  2. Veldig interessant var tur fra Sommerbåten med hele Norge :-))) Tusen takk for link Cathrine... spennende er Fretex-butikken med gjenbruk... det er sikker
    veldig inspirerende. Vi har sommer igjen og alle gleder seg.
    Ha riktig god helg. Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!