tirsdag 16. januar 2018

Nytt i Fire King samlingen: Jane Ray-deler!

Som dere vet er jeg en ivrig samler av Fire King glass fra 1940-60-tallet! 
Og særlig det jadegrønn glasset har jeg mye av! Se Fire King Jadeite-samlingen min!
Jane Ray-mønsteret er en relativt nykommer hos meg, og ble produsert i perioden 1946-65.
Jeg har lenge ønske meg Jane Ray fløtemugge- og sukkerskål. Her en gammel annonse med den rosa varianten av Swirl.
Og på alle turene mine innom diverse gjenbruksbutikker, har jeg hatt i bakhodet at det kan dukke opp noe, når man minst venter det!
Der fant jeg disse 4 delene i Jane Ray, og fløtemuggen og sukkerkoppen, som jeg har drømt om!
De har et helt typisk 1940-talls design,
noe som ikke minst sukkerskålen viser!
Med på kjøpte fikk jeg et ekstra fat, og en skål som supplere de jeg har fra før av!
Alt var i veldig god stand!
Har du noe Fire King glass på kjøkkenet ditt?

1 kommentar:

  1. Så heldig du var som endelig fikk tak i de delene av det finrë servicet. Selv har jeg ikke noe av dette servicet, men har sett det nå og da i bruktbutikker.
    Ha en fin uke!
    Klem
    Jorunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!