lørdag 19. desember 2009

Cathrines Julekalender - 19.12!

Det finnes mange måter å henge opp julekortene på, og alle har visst sin tradisjon med det! Nye ideer er jo fint, men ofte faller man ned på "slik vi gjorde det i fjor"! Og det er ofte det hyggeligste å være tradisjonen tro!
I flere år hang jeg opp et rødt silkebånd, med sløyfer i hver ende, tvers over stueveggen, og festet de fineste kortene med klyper, mens resten lå i en kurv. Nå står noen på peishylla, og resten har vi en en holder i smijern med siluett av julenissen i sleden sin! Men trådhjertet under er veldig fint, og jeg vurderer å kjøpe et sånt neste år.

Det er veldig hyggelig å sende og motta julekort, og det er litt synd at mange har sluttet med det. Kort på e-post er liksom ikke det sammen - det kan man ikke ha på veggen! Og så er det hyggelig at gjester kan kose seg og lese husets julekort, slik vi gjør hos oss.
Men tilbake til julekalendere min! Hver dag mellom 1.-24.12 kan du altså delta i min personlige og uhøytidelige julekalender, og til slutt bli en av de heldige vinnerne av flotte premier! For regler og og premier se her! Klikk på luke nr. 19, og finn ut hva som skjuler seg bak denne i dag!
Husk å legge igjen 1 kommentar (eller 2 hvis du linker til julekalenderen min på bloggen din), så er du med i trekningen på selveste julaften! En god 4. advent helg til dere alle sammen! I dag skal vi julepynte!

30 kommentarer:

  1. For en flott kurv! Den fikk jeg lyst til å lage til neste år.

    Kari :-)

    SvarSlett
  2. god morgen til deg å dine.
    brrr...kaldt på sørlandet i dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. tjolahopp igjen.
    herlig tovet jule hjerte,det oste jul.
    er sååå imponert av deg p joen med denne kalender,
    du er god.
    klem fra sylvia
    som ønsker deg en nydelig dag,
    vi blogges i morra

    SvarSlett
  4. Her var mye lekkert- igjen. Ha en super dag...
    Klem :O)

    SvarSlett
  5. God morgen....Ha en flott dag, klems

    SvarSlett
  6. FLott kurv til julekort. Ja her snør det tett i tett i dag. Så ble det skikkelig vinter i år også.
    Ønsker deg en fin lørdag.

    SvarSlett
  7. Koselig å kunne åpne en ny luke hver dag hos deg!
    Ha en fin lørdeg!
    Klem : )

    SvarSlett
  8. Kjempe fin julekurv!!! Sånn har jeg absolutt lyst til å prøve meg på... men det må bli over jul...!!!
    Hilsen Ruth

    SvarSlett
  9. Yes!!! Det er skoleferie!!! Ha ei strålende helg!!

    SvarSlett
  10. Mange gode ideer til å henge opp julekort:-)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  11. Fint hjerte, stort nok til å romme en del julekort!

    SvarSlett
  12. Ja, julekort og julebrev vil vi gjerne ha! Får vi på epost, printer jeg selvsagt ut, men det blir kanskje litt "stusselig". Og det er koselig at gjester kan lese julehilsenene.
    I fjor strikket og tovet jeg et flettet julehjerte til juleposten som ligner en del på Drops sitt. Det pussige er at jeg hadde fullført det og skulle legge ut på Julekalenderen på Trådsnella i går, da Garnstudio hadde tilsvarende samme dag.
    I år blir det en kombinasjon av det hjertet og bånd med julekort til utstilling i stua.

    SvarSlett
  13. Ønsker deg en flott adventslørdag - linker fortsatt:)

    SvarSlett
  14. Fint julekurv, rekker nok ikkje å lage sånn før jul i år.
    Skal hogge juletreet i dag og lage kransekake masse.

    Ha ein fin lørdag.

    SvarSlett
  15. Det trådhjerte var veldig fint ja. Jeg har hengt kortene mine på en sølvlenke med klyper og prismer i år. Koselig å vise dem fram :)

    SvarSlett
  16. Og her er kommentar nummer to :)

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  17. Kos deg med julepyntingen - koselig det :-)

    SvarSlett
  18. Søt flettekurv. De må nødvendigvis ikke lages i papir nei.

    SvarSlett
  19. Flott luke igjen. Julekurven var kjempe stilig.
    Grethe :0)(0:

    SvarSlett
  20. Koselig julehjerte til julekortene1 Får håpe vi fortsatt får noen vakre kort, det begynner å bli litt langt mellom dem - veldig mange A4-ark med "one text fits all".
    Raskt og praktisk, men likevel....

    SvarSlett
  21. Det kan bli en fin jlegave å lage til neste år :)

    SvarSlett
  22. Søt krtv. Ide til nete jul. Jeg er enig med deg mht julekortene. Veldig koselig å få et i posten. De pynter opp på veggen, på snora si.Nå begynner det å komme endel. Mange søte barnesmil også dette året, som pryder en del av julekortene. Kos fra Mai Liss

    SvarSlett
  23. kurv, skulle det da være....(O:

    SvarSlett
  24. Neste...Oj..Mange skriveleifer (O: Kristoffer sitter ved siden av meg og ler...Haha

    SvarSlett
  25. Måtte innom for å se hva som skjulte seg bak luken din innimellom bakingen :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!