lørdag 16. desember 2017

Hekle en stjerne- eller lyskule!

Det har blitt veldig populært å hekle lyskuler. Men det er vel så fint med en heklet, lysende stjerne, synes jeg! 
Og her får du se hvordan du kan lage dem! 
Stjernen lages av 2 heklede julestjerner som settes sammen, etter at de er stivet og formet over en dyp tallerken. Se hvordan hos Hverdagsmagi.
Denne lyskulen er fra CC Hobby, som beskriver hvordan man stiver og former kulen:

Limblanding:
Bland vann og trelim 1:1 og sett den heklede kulen nedi. 
La trekke 2 min., vridd opp og la trekke ytterligere 2 min. 
Sett en ballong inni  kulen så åpningen av ballongen stikker ut i den ene av ringene i begynnelsen.  
Blås opp ballongen. 
La limet tørke. 
Spreng ballongen. 
Fest snor til oppheng.
Fyll lyskulen med en LED lyskjede.
Denne lyskulen med sekskanter er fra Crochet Millan.
Og disse finner du oppskriften til hos Skapa och Inreda.
Man kan fint lage en lyskule ved å hekle/sy sammen 2 runde kjøpebrikker,
https://crochetmillan.com/category/christmas-jul/
eller 2 stjerner! Denne fant jeg hos Crochet Millan!

2 kommentarer:

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!