tirsdag 26. januar 2010

Dansk inspirasjon!

Tanken på neste sommer har vel begynt å dukke opp hos flere enn meg, selv om det foreløpig er veldig LENGE til! Det ligger vel mye selvtrøst i å tenke på sommer alt nå!

Men uten DRØMMER og PLANER blir det i grunne litt kjedelig midtvinters, så jeg tror jeg vil fortsette å både DRØMME og å legge PLANER!

Vi har som kjent en liten campingvogn vi reiser rundt med, og ønsker oss igjen en tidlig sommertur til dejlige Danmark! Vi har tenkt oss til Sjælland dette året , og i den forbindelse har jeg begynt å lete litt etter interiør- og genbruksbutikker, og steder verdt et besøk.

Og jeg fant altså en helt herlig butikk i Stenløse, litt nord-vest av København, som heter Zinkspanden! Bildene er hentet derfra.

Og for de som ønsker å handle via nettbutikken, så sender de gjerne i posten! Denne puten i bolsterstriper koster 75,- DKK, og ellers har de mye fint porselen og fajanse - se her.

I butikken finnes de skjønneste gjenstander, og jeg vil tro at man får masse INSPIRASJON ved å ta en titt i butikken! Her er det bare helt skjønne interiør i hvitt og grått, blått og romantisk rosa! Jeg gleder meg til å besøke Zinkspanden allerede!
Takk for alle hyggelige kommentarer i går! "Opp med hanen" ble virkelig fin, synes jeg også! Og noe av det beste av alt, er at den faktisk IKKE tikker! Men, eplene på stettfatet anbefaler jeg IKKE å sette tennene i, Sylvia, for de er nok er smule tørre (= kunstige)!

11 kommentarer:

  1. Ja jeg får bare prøve meg litt frem med de he tøflene. Hadde et håndkle med når jeg tovet, men det hjalp visst ikke noe. Prøvde faktisk i all desperasjon på kokvask program nå også. Men fremdeles ikke tovet. hehe
    Så da vet jeg nesten ikke hva mer jeg kan gjøre. Men tøflene er jo søte forde, så jeg får nok spare de til han blir noe større ja:)

    Så utrolig flotte bilder du viser. Elsker den lysestaken på øverste bilde! Lekker

    Ha en flott dag
    Klem jm

    SvarSlett
  2. Takk for tipset. Da tenker jeg å prøve det garnet jeg. Finner nok en løsning til slutt:)
    Klem JM

    SvarSlett
  3. Ja ....der skulle jeg gjerne vært:) Ser fryktelig koselig ut....kunne godt tenkt meg og dra på loffen i danmark en mnd tid:)
    ha en koselig dag
    klemmerpå

    SvarSlett
  4. ååå du så herlig inspirasjon dette var,nydelige bilder,å som jeg vil ha vår nå....
    å det porselen var herlig...sukk !!
    hehe jeg måtte se på eplene en gang til,hmmm der lurte du meg..
    du så hilsen fra meg til deg ang bakepulver osv på ditt forrige innlegg?
    har du prøvd å vaske nå?
    ønsker deg en herlig dag vennen,du skjønne kvinne,håper frmen din er grei,min siste dag i morra med det jeg har holdt på med...
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Så mye lekkert! MÅTTE jo bare inn og kikke litt - og skynde meg ut igjen! Fant noen nydelige skåler med rosemønster som jeg falt pladask for.... De var egentlig ikke så dyre heller,så får gå litt i tenkeboksen.

    Du er nå heldig, Cathrine, som skal ha med deg en hel campingvogn som du kan fylle opp:-) Det trengs nok.
    Tusen takk for tipset!

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei, så utrolig flott og koselig blogg du hadde.
    Her likte jeg meg virkelig godt så hit kommer jeg gjerne på besøk igjen.

    Ønske deg en fine dag videre :o)

    SvarSlett
  7. Den butikken virket kjempe koselig,mye fint ;))
    kjempe fine bilder ;))
    Her er det full rulle ;))bestillinger og messe tid for meg nå,men det er kjempe moro!!
    ny svår ny sommer..drømme drømme
    hehe plutselig er det høst igjen og kanskje en ny jule kalender fra deg ;)))

    SvarSlett
  8. Det er lenge til sommeren enda ja, men det var jo ein herlig plass å drømme på så lenge:) Utrolig masse fint der!
    Så klarte eg også å få meg tre kolonner, etter litt feiling...Men det ordna seg til slutt.
    Ha ein fin dag:)

    SvarSlett
  9. Hej Chatrine.
    Først tusind tak for hjælpen! Jeg har lagt noget på min side til dig.
    Det er morsomt at læse, at du drømmer om danmarkstur i jeres lille campingvogn og danske butikker.
    Min drøm for næste somer er den samme - bare med modsat fortegn - altså norske butikker og norgestur i vores lille campingvogn!
    Håber vi begge får realiseret drømmen!
    Forøvrigt flotte billeder du viser!Stort klem herfra.

    SvarSlett
  10. Dette var en spennende og variert blogg. Likte veldig godt innlegget ditt om å være positiv :o)

    Legger meg til som følger jeg og .. I'll be back :o)

    Torilpia

    SvarSlett
  11. Hei Cathrine! Sommeren er da ikke sååå langt unna, det er jo februar snart. Jeg har allered observert skjæra med kvist i nebbet, så hun har nok alle begynt med visse forberedelser. Misunner deg besøk i den butikken. Til og med navnet tilsier at dette er et trivelig sted.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!