fredag 28. mai 2010

Sommerlig strikk!

Jeg får en fornemmelse av himmelblått, eller lyseblå skyer, når jeg ser disse lette, strikkede toppene, og absolutt en fornemmelse av sommer! Lyseblått er min favorittfarge, og må jeg velge mellom et broderi eller garn og strikkepinner akkurat nå, velger jeg nok det siste!
I en lang periode nå har jeg vært "hekta på hekling", og er fremdeles ikke helt ferdig med mitt siste hekleprosjekt. Men jeg har allerede mange nye og kreative ideer på listen min, og det som står øverst, er sommerlig strikking i damestørrelse! Og disse nydelige, lyseblå toppene fra Hendes Verden er superlette og raske å strikke seg, slik at de kan brukes til årets sommerantrekk! Oppskriftene finner du her og her!

Ellers er det alltid behov for et nytt sommerskjørt! Dette plisséskjørtet er strikket i en herlig blanding av bomull, lin og viskose, og lengden kan varieres etter ønske! Jeg ser det for meg i lyseblått....! Oppskriften finner du her!

Og, en lekker, liten Chanel-inspirert jakke til skjørtet, finner du oppskrift til her! Den er strikket i ren bomull i det såkalte bjørnebær- eller boblemønster, som gir en fin effekt.

Dette var en smak av sommer, og det kan vi trenge, nå som den lille starten på sommeren forsvant like brått som den kom! Men om litt vil den gjøre et nytt forsøk. Og da er jeg sikker på at den bestemmer seg for å bli, slik at vi kan nyte livet under en parasoll, med eller uten et strikketøy i hendene!

Ikke glem å delta på min sommerlige Give Away, som trekkes om få dager! Nyt den siste helgen i mai!

9 kommentarer:

  1. Beautiful patterns and lovely summercolors. You have lots of plans. I look forward with you to a lovely sunny summer.
    Have a nice weekend,
    (Fijn weekend, groetjes)

    SvarSlett
  2. Hei hei :) Jeg likte godt den hvite jakka med boblemønster.
    Ha en fin helg.
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  3. Så mye fint! Likte veldig godt den øverste toppen. Helt nydelig!

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Her var det virkelig sommerstemning.

    Det er ikke den store varmen her heller, men det kommer seg ihvertfall.

    Nydelige bilder du viser.

    Klem

    SvarSlett
  5. hei vennen.
    ja dette var mange flotte strikket ting,du er så flink til dette,du tryler frem de flotteste ting,
    blir moro å se hva du begynner på når ditt hekle prosjekt er ferdig,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Så masse fin inspirasjon du viser!
    Nydelig
    Jeg har holdt lite på med strikking, men akkurat nå har jeg faktisk tatt fram strikkepinnene til et lite prosjekt. Er ikke så god på det strikkinga enda. Men en dag... da kanskje jeg og skal klare de flotteste plagg

    Ønsker deg en flott helg!
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  7. Enig med deg, lys blått er vakkert og sommerlig.

    SvarSlett
  8. I especially loved those first two sweaters. I've always loved light blue and have always said that it's my favorite color too.
    Have a wonderful weekend!
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  9. Hej och tack för titten på min blogg!
    För då hittade jag till din underbara blogg.... jösses så underbara bilder jag smälter, ställer mej som följare här bums!!!!
    Ha en fin helg!
    Kram Kathrine

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!