onsdag 15. august 2012

Fint for pottene!

Jeg har vært litt fraværende i det siste (se her), og det beklager jeg! Men nå har fruen våknet fra dvalen, og er dessuten kommet hjem fra en aldri så liten ferietur (mer om den siden)!

I dag vil jeg vise dere noen utrolig flotte potteskjulere, som jeg fikk kjøpt på en svensk loppis i sommer!

Det var et par, som passet ypperlig til å ha med mine Dronning Ingrid pellargoniaer i!

De var hele og fine, med et skjønt blomstermotiv, og hadde gullbelagte ben og ører!

De minnet meg om vinduene i hvite sørlandshus, der jeg husker å ha sett slike! Her står de i parvinduene i vår spisestue!

Potteskjulerne er fra tyske Freiberger Porzellan, og jeg antar at de er fra før 1940!

Så nå ser det staselig ut i vinduskarmene her, hvis man ser bort fra varmestasjonen i vinduene på kjøkkenet - se her!

Så får vi bare håpe at noen varme, fine sommerdager i det siste har gitt plantene en aldri så liten opptur!

5 kommentarer:

  1. God morgen:))
    så flotte di var ! minner meg litt om noen som min mommor hadde :)
    ønsker deg en fin dag :)
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Nydelig. Og passet så fint i vinduet ditt.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Rett og slett vakre Cathrine! Der gjorde du et godt kjøp. Står på farten til gamlehuset for fotografering. Ting går litt fort i svingene for tiden, så det blir lite tid til kommentarer og slikt. Jeg får ta det igjen senere.
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  4. Nydelige potteskjulere!!
    ..ble også så fascinert over det du har under krukka som skjermer vindusposten..så smart ut!
    jeg er selv litt fraværende for øyeblikket, men vet ikke helt hva jeg skal skylde på:))
    Ha ei flott helg, klem fra meg i tåkehavet;)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!