onsdag 8. august 2012

Jeg valgte...

Ja, nå kan dere bare gjette! Som jeg skrev om i går, hadde jeg kjøpt Anne B. Ragdes siste bok Jeg skal gjøre deg så lykkelig, og valgets kval var om jeg skulle kaste meg over boken, eller fortsette å strikke Marius genseren, som jeg holder på med!

Og jeg valgte...

...boken! Som jeg kan anbefale på det varmeste! Jeg klarte knapt nok å legge den fra meg, og det var mye å kjenne seg igjen i for en som hadde sin barndom på det glade 1960-tallet!

Fredagsrengjøring var f.eks. et velkjent fenomen, og nåde den som ikke gjorde det! Da var all husmorære tapt, så de fleste holdt sin sti ren, for å si det slik! Akkurat som filmen "Støv på hjernen" fra 1959!

Og som i enhver oppgang, har også bokas beboere sine bakgrunnshistorier, og sine liv, som vi får et innblikk i. Men så lykkelig var de ikke alle sammen, og glansbildet falmer etter hvert.

Mer skal jeg ikke si! Men boka anbefales, og du er garantert noen timer med 1960-talls lykke!

8 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du valgte boka,måtte bestille den eg så
    Nå gleder eg meg til den kommer i posten:)
    Ein fin dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  2. God morge skjønne deg:)
    det ble boken ja som jeg tenkte;))
    det er sånn når jeg begjynner på en bok ja da står jeg med boken når jeg rører i søusen,tar meg et bad også videre...:))
    ønsker deg en fin dag klem fra Eli:)

    SvarSlett
  3. Boken høres gøy ut. Den kommer til å gå inn listen for bøker jeg vil lese. Takk for din innlevelse. ;-)

    SvarSlett
  4. Bra tips! Da har jeg satt meg på venteliste på boken som digikort på biblioteket. Deilig å få den opplest direkte i øret mens jeg f.eks driver med rengjøring.....

    SvarSlett
  5. Den boka har jeg ønsket meg lenge!
    Fikk ikke noe mindre lyst på den nå.
    Havner nok på nattbordet mitt snart tenker jeg.

    Hilsen Anniken.

    SvarSlett
  6. Denne boken vil jeg lese når bare ting kommer på stell! første arbeidsdag etter ferien dette, og masse å ta seg til.
    Det er hektiske dager frem mot skolestart.
    Fortsatt fin uke fra Berit

    SvarSlett
  7. Fristende :)
    Heldigvis har verden gått litt framover siden da ;)
    KLÆM

    SvarSlett
  8. Herlig, den skal jeg sjekke ut - men først er det fredagsvasken i morra;)
    Plikter først, fornøyelser etterpå, hihi.

    Klem fra Anne.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!