tirsdag 23. oktober 2018

Hødnebø bjerke bord blir som nye!

For neste 30 år siden, kjøpte jeg to Hødnebø Bjerkholm bord i bjerk, som jeg tenkte skulle bli mine følgesvenner i mange år fremover!
Og de har virkelig gjort nytten sin i 3 forskjellige boliger frem til nå.
Meningen med å kjøpe heltre kvalitetsmøbler, er jo nettopp at de skal kunne vare, og eventuelt slipes og lakkes på nytt etter hvert.
Det har jo blitt noen hakk og merker opp gjennom årene, så nå var behovet for en liten make-over uunngåelig.
Og etter å ha lett etter et kyndig firma, kom jeg over TreSnekkerGlede, som holder til på Funderud gård i Eidsberg, Østfold.
Der jobber Edwin som møbelsnekker, restaurerer og møbeldesigner. Bordene kom nå til rett person, og ble pusset opp både raskt og billig!
Både understell og bordplater ble slipt, og overflaten lakket og polert flere ganger.
Jeg valgte en blankere og mer motstandsdyktig lakk enn den originale, og har ikke angret på det!
Jeg er strålende fornøyd med mine "nye" Hødnebø bord!
Så jeg kan virkelig anbefale TreSnekkerGlede, hvis du vil restaurere gamle arvestykker eller kvalitetsmøbler!

2 kommentarer:

  1. Det er ikke gammelt ut i det hele tatt! Virker absolutt nytt - så flott :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med "nye" bord! Det lønner seg å kjøpe kvalitetsmøbler og ta vare på dem. Ser for meg at dette kan bli ettertraktede "arve-møbler".....



    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!