lørdag 15. desember 2018

Årets julebakst: Kromkaker til jule desserten!

Julebaksten er ikke hva den en gang var! 
Før fylte jeg kakeboksene, og bakte i hele advent.
Men den tiden er forbi! Nå satser jeg på noen få favoritter, som jeg vet blir spist.
I år har jeg fått i oppdrag å lage kromkakeskåler.
De skal fylles med krem og bær på julaften!
Det er en klassisk oppskrift på kromkaker: Eggene veies, og man tar lik deler egg, sukker, smør og hvetemel. Se her.
Mine 4 egg veide 310 gram, og ble stivpisket med sukker, før jeg tilsatte smeltet smør og hvetemel. 
Oppskriften fant jeg i boken Farmor si oppskrift - Julemat og tradisjoner
Røren ble stor nok til også å fylle en boks med vanlige krumkaker! 
Og på toppen av skapet skal kakeboksene få stå urørte frem til jul!

4 kommentarer:

  1. Dette ser veldig godt :-))) Jeg må prøve.
    Tusen takk.
    Klem fra Viola og god adventshelg.

    SvarSlett
  2. Hei den kromkake oppskriften du skrev har jeg også, det er bestemor sin, litt artig.

    SvarSlett
  3. Hej!
    Trevlig blogg du har :) Och så fina kakburkar.
    Ha en fin kväll.
    Anna

    SvarSlett
  4. Takk for oppskriften og videoen... jeg baker :-))
    Tusen takk.
    Adventsklem fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!