mandag 10. desember 2018

Juleløperen det tok nesten 50 år å fullføre!

I dag kan jeg stolt vise frem juleløperen jeg har fullført nesten 50 år etter at den ble påbegynt!
Men hvem som en gang sydde de første stingene her, får jeg kanskje aldri vite?
I Juleløper fra 1969 ser endelig dagens lys! fortalte jeg hvor jeg fant den halvferdige juleløperen.
Den ble kjøpt i en av Danmarks mange gjenbruksbutikker, og jeg gjetter på at den kom fra en eldre dame som ikke broderer mer.
Jeg visste nok ikke helt hva jeg påtok meg da jeg kjøpte broderiet.
For det tok noen år før jeg kunne legge den på kjøkkenbordet!
Den har fått fin hullfald, og er nyvasket og nystrøket!
Det er et morsomt motiv med 2 jentenisser som sloss om spillemannens gunst! 
Jeg er veldig fornøyd med resultatet, og synes juleløperen ble veldig fin på kjøkkenbordet vårt! 
Og den gamle, svenske lysestaken passet jo perfekt på midten med adventslys i!
Nå gjenstår det å se om jeg klarer å finne ut hvem broderiet en gang tilhørte! Hva tror du?


3 kommentarer:

  1. Sjelden og fin juleløper,
    eg kjenner nostalgi når eg ser lysestaken, slik hadde
    me i min barndom.
    Ha fine førjulsdager.

    SvarSlett
  2. Dette må være en skatt! Tenk for en historie det er. Finner du ikke ut mer, kan du jo dikte litt. Jul er tradisjoner, og jeg tipper denne løperen kommer på kjøkkenbordet hvert år heretter. Morsomt motiv!

    Fortsatt fin førjulstid!

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig..som et eventyr! Det føles nok helt fantastisk å ha brodert denne ferdig! Gratulerer! Og jeg tror nok du finner ut hvem som har startet å brodere den! Lykke til!
    Hilsen fra Fiberchic.no

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!