mandag 7. oktober 2019

Retro strikkeoppskrift: Dale sett til barn 1-3 år!

I dag får dere strikkoppskriften til en søt genser med korte og lange ermer, og kort selebukse i str. 1-3 år!
Oppskriften er fra 1950-tallet. 
Genseren strikkes med striper i fargene hvitt, rosa, lyseblått gult og sort, mens kortbuksen er ensfarget.
Settet ble strikket i Flamingo ullgarn fra Dale garn. Her fra Prøvebok for Dalegarn
Her kan du lese om garnet. Det har en strikkefasthet på 30-32 m. pr. 10 cm.
I dag kan du finne tilsvarende, tynt baby ullgarn her, her og her.
Oppskriften kan du laste ned som pdf-fil hos meg her.
Se flere retro barneoppskrifter her.

1 kommentar:

  1. Kjære deg!
    Beklager at jeg er så på etterskudd med å lese og kommentere blogger. Alltid kjekt å se innom hos deg, og denne oppskrifta har jeg på følelsen av at jeg har sett før. Artig! Motene skifter når det gjelder babytøy også.

    Søndagshilsen fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!