lørdag 15. mai 2021

Cathrine Design: Bamse til babyen!

Mens jeg ventet på garn til et større strikkeprosjekt, strikket jeg en bamse av eget design til en baby som er ventet denne sommeren! 
Fargene jeg valgte passer både til jente og gutt.
I front har jeg strikket inn et hjerte!
Bamsen er strikke av restegarn i tynn bomull og pinner nr. 2,5 slik at maskene blir tette og fine, og den er fylt med vaskbar hobbyvatt.
Ansiktet er sydd med bomullstråd, etter at kroppen er sydd sammen og fylt med vatt.
Her har bamsen fått fint følge av en lekeand fra 1950-tallet!
I hyllen har jeg samlet noen gamle barnebøker til barnebarna!
Denne bamsen er strikket litt større enn de jeg har laget tidligere (= flere riller i alle deler). Du finner grunnoppskriften til bamsen min her.

1 kommentar:

  1. Nydelig :-)) Så søtt. Takk for anledning med flott teknologi.
    Ha en fin fin nasjonaldagen. Gratulere med dagen. Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!