tirsdag 28. desember 2010

Årets juleminner!

Så er vi allerede midt i romjula, og det samme slår meg hvert eneste år; hvor usigelig fort julen egentlig går! Man forbereder seg over lang, lang tid, skrur forventningene skyhøyt, og så er julen forbi før man egentlig får sukke for seg!
Det vil si, man rekker jo å nyte julemiddagene, og 1. juledagsfrokost, og litt til, og selvsagt glede seg over glade barneansikter! Men, det går litt for fort i svingene, ikke sant? Juleinntrykkene og juleøyeblikkene er akkurat der og da, og så blir det juleminner!
Og da slår det meg hvor viktige disse dagene er for de minste, og hvilke juleminner man skaper, og hvilke juleminner de vil ta med seg videre i livet, fra akkurat denne julen! - Ja, man blir muligens litt mer filosofisk med årene, sier bygårdsmannen, og det kan han jo ha rett i!
Men uansett så håper jeg at julen har vært hyggelig for dere alle sammen, og jeg må få takke så mye for alle koselige hilsener og hyggelige kommentarer i julekalenderen - det varmet! Og så var det moro å kåre de 5 vinnerne, som vil få en hyggelig ekstra julegave om litt!
Her ser dere bordet dekket på julaften, når vi ventet besøk av min familie, og bare voksne denne gangen! Duken er sydd sammen av to middagsduker med en blonde som pynt over sømmen, og den er laget ekstra lang for å passe til bordet med 1-2 ileggsplater i. Her er den brette litt inn i hver ende, men det synes ikke!
På bordet sto de fineste tynne krystallglassene, juleserviset vårt (Inhesion fra Kina), sølvbestikk (pusset av selveste bygårdsmannen!), og Carl Larsson inspirert pynt! Bord-kortene, med bilde av "Brita som Idun" (CL) laget jeg selv, og skrev ut på tykt papir! Pyntesoppene er fra Søstrene Grene!
Husk å klikke på bildene for å få dem større!
Jeg gleder meg til å vise dere de strikkede julekulene jeg har laget, men det får jeg spare til neste innlegg! Med ønske om en fortsatt god og fredelig romjul til dere alle sammen!

13 kommentarer:

  1. Dette kan en jo se helt "herfra" er et koselig bord å sette seg ved. Nydelige bordkort!

    SvarSlett
  2. God romjul Cathrine!
    Det var et nydelig dekket julebord du viste i dag. Helt i min gate det der. Min datter dekket med lik duk hos seg på julaften. Det var kjempekoselig. Ellers slapper jeg av og koser meg med en bloggrunde.
    Og hvis bare ryggen vil være litt samarbeidsvillig etter nyttår så er det tilbake i 100% jobb. Ja med god hjelpav fysioterapeut og kiropraktor da. Kos deg i disse mellomdagene!
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  3. hei Cathrine.
    først må jeg få gratulere dine vinnere, nydelige gaver de får.
    har skjedd så mye rundt meg at jeg har ikke hatt så tid å ork til å reise rundt i bloggland,
    nydelige romjulsbilder du viser oss,
    så stemning i dem.
    ønsker deg en nydelig fortsettelse på romjula.
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Takk for titten, på alle dine koselige bilder. Ja, advent bygger opp forventninger, men julen går så altfor raskt, hvert eneste år! Fortsatt god romjul og et flott nytt år ønskes herfra!

    SvarSlett
  5. Nydelig pyntet bord Cathrin. Koselig å se julebilder hos deg. Gratulere til vinnerene av din julekalender. Jeg gleder meg til neste innlegg fra deg, med julekulene dine. God romjul videre.
    Klem

    SvarSlett
  6. Hi Cathrine
    Wonderful Christmas table.
    Have a nice week.
    Klem Willy

    SvarSlett
  7. Hej Cathrine,

    jeg er en læser fra Tyskland og har fundet din blog i midten af december. Mange mange tak for din dejlige julekalander, jeg har læst alle indlæg og glæder mig på det næste år med dig. :-))

    Jeg elsker din stil og mine yndlingsfarver er også blå og rød.

    Jeg taler lidt dansk og kan derfor godt forstår hvad du skriver. Håber du forstår mig?? ;-)

    Hilsen Sally

    SvarSlett
  8. Herlig julestemning i ditt hus, Cathrine :o)
    Synes duken din er super, det er vel ikke kjøkkenhandduker som er sydd sammen??
    Ha en fine romjulsdager!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  9. Veldig spennende! Takk for bra post.
    Gott nytt år!

    SvarSlett
  10. Et GODT NYTÅR til dig fra
    Helle

    SvarSlett
  11. For et nydelig pyntet bord, lekkert.
    Ønsker deg og dine et riktig Godt Nyttår.
    Gleder meg til å følge deg videre i 2011.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  12. Jeg er så enig. For min del har jeg jobbet hele romjulen... så derfor er det enda litt jul hos meg nå... når jeg endeleig har 3 dager fri!!! Jeg pynter derfor i hele desember... og førjulstiden er for meg nesten koseligere enn romjulen! :) Gled dere over det nye året!
    Dere hadde det iallfall utrolig koselig pyntet i jula!!!
    hilsen meg

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!