tirsdag 29. april 2014

Bunads veske med perle broderi!

Det har vært et langt lerret å bleke, men nå er jeg endelig godt i gang med å sy bunadsveske til datteren min! Hun har Vossebunad, som det egentlig ikke hører veske til.
Men en veske må en dame ha, synes jeg, så da prøver jeg å designe en ut fra mønsteret på perlebring-kluten hennes!
Og her er den spede begynnelse!
Perlene i midte fikk jeg av en dame på Voss, for det har vært vanskelig å finne i riktig gulfarge!
Her lager jeg korset i midten i flaskegrønne perler, også de kjøpt på Voss!
Jeg har hatt veldig god nytte av perlebroderikurset jeg gikk på i fjor (se her), samt heftet som skimtes til vestre i bildet: Perleteknikker på Fanabunaden fra Husfliden i Bergen.
Her har åttebladsrosen begynt å ta form!
I dag har jeg kommet en god del lenger, og dere skal få se flere bilder av arbeidets gang senere!
Målet er å bli ferdig i god tid til 17. mai! Tror du at jeg rekker det?

7 kommentarer:

  1. Det blir kjempefint! Så flink du er! Jeg er sikker på at du rekker å bli ferdig i tide:)

    SvarSlett
  2. Jepp, det tror jeg du rekker - du er jo såååå flink !

    For ett pirke arbeid, men åååååh, så flott det blir :)

    Lykke til !

    SvarSlett
  3. Wow, for et tålmodighetsarbeid!
    Sikker på at du rekker det, og sikker på at den blir knall fin :)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg tror absolutt du blir ferdig med dette prosjektet! Spennende, og jeg gleder meg til å se den ferdig.

    Og takk for tips om hefte - det skal bestilles!

    SvarSlett
  5. Så smart. Nydeleg arbeid, og så flink du er :)

    SvarSlett
  6. Imponert over dette arbeidet :-)
    Skal bli fint å se vesken ferdig :-)
    Ha flotte maidager.

    SvarSlett
  7. Can you tell the name of the fabric you are using for the bag? And if you know, what kind of fabric is used for bunads?
    I have long admired look at this embroidery, but I can not determine the name of the fabric.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!