fredag 24. april 2015

Rosendal puten på plass!

I flere innlegg (se her) har dere fulgt meg, mens jeg har strikket en Rosendal pute, og nå kan jeg stolt vise dere resultatet:
Det ble en stor og god ryggpute til Finntorp kurvstolen vår! 
Mønsteret finner du i Turid Lindelands flotte bok Garnglede i Rosendal (Cappelen Damm)! 
Putetrekket jeg har strikket, passer til en 60x60 pute. Innleggsputen er en fast og god fjærpute, og fås kjøpt her!
Trekket er strikket av Gjestal Bomull Sport
Jeg synes putetrekket falt veldig fint inn sammen med resten av interiøret!
De rutete gardinene i dørene til vitrineskapet, kan du lese om i Flere fine gardiner!
På hver side av trekket, er det strikket 4 rapporter, i tillegg til striper i sidene.
Strikketips: Putetrekket er strikket sammen i toppen etter metoden her. Det gir en fin kant.
I bunnen hadde jeg planlagt å ha lukning med knapper, men valgte å sy sammen åpningen.
Stolen ble veldig god å sitte i med den store, gode ryggputen!
Og Rosendal mønsteret er jeg definitivt ikke ferdig med! Så det tar nok ikke så veldig lang tid før jeg har mer av det på pinnene!

8 kommentarer:

  1. kjempefin, passer fint inn hos deg.
    lyseblått og kvitt kan ein vel aldri få for mye av.

    Sitter inne med røde sviende øyne, tror det er bjørkepollen som plager meg. Tror eg ønsker meg et regnskyll.

    Rosendal boka er fin, og så er det nesten heima. ( o eller a ending av mange ord passer best der;-)

    Ønsker deg God Helg. Klem,

    SvarSlett
  2. I love the result Cathrine, it's beautiful. Have a nice weekend, klem!

    SvarSlett
  3. Åh, så fin den blev! Jag blir riktigt avundsjuk. Du gör så mycket fina saker och har ett så fint hem.
    Hade också önskar att jag kunde ha en vit klädsel på min Ektorp, men med hund och katter, så får det förbli en dröm. Som tur är så kan jag kika in hos Dig och fortsätta drömma! ;)
    Önskar Er en fin helg! Kram

    SvarSlett
  4. Så fin pute! Det mønsteret er jo bare nydelig :)

    Jeg jeg forresten spørre hvor du har kjøpt skapet ditt? :)

    SvarSlett
  5. Puten er kjempefin og passer veldig godt inn hos deg!

    Ha en god helg! Klem

    SvarSlett
  6. Du verden, denne var lekker! Nydelig strikket!

    SvarSlett
  7. Så flott :) Jeg har boka, men ikke strikket noe av det enda.....Ser at jeg må :D

    SvarSlett
  8. Flott arbeide! Tipper det ligger ganske mange timer med klirrende pinner bak denne puta.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!