lørdag 6. februar 2016

Vårfarger på pottene!

I innlegget Vårfornemmelse skrev jeg om Mårbacka pelargoniaene mine som ble pottet om!
Og nå håper jeg at de vil vokse og trives og blomstre fint i vinduskarmene utover våren! 
Og kanskje får noen avleggere etter hvert nye, vårfriske potter? Som dette heklede trekket! Det lager du lett av garnrester - se her!
Fine pastellfarger på pottene får du med litt spraymaling og dekortape! Se her.
Eller du kan dekorere pottene med fint stoff og decoupagelim - se her.
Rester av blonder kan også brukes som pynt på pottene! Se her.
Prikkete potter er fint! Prikkene lages med en stoplesvamp og litt hobbymaling!
Og gamle glass kan males og plantes planter i! Her er det brukt kalkmaling, som gir en matt finish.
Ta en titt i skap og skuffer, så kanskje du finner noe morsomt å planter i! 
Jeg bruker ofte mugger og sausenebb, som har sett bedre dager, til løker eller avleggere! 

Med ønske om en fin helg!

1 kommentar:

  1. Takk for mange gode tips! Her er vinteren på sitt beste nå , og jeg føler at det er lenge til våren kommer. Helt greit for meg som er så glad i å gå på ski og strikke.

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!