onsdag 3. februar 2016

Retro strikke oppskrifter: Gamle OL-klassikere!

Gamle kofteoppskrifter har blitt mer og mer populære, og gamle strikkede klassikere strikkes som aldri før!
Og i Dale Garns hefte "Offisielle Olympiske gensere til Norges Skiforbund 1956-2010" finner man igjen mange av de mest kjente og kjære til både voksne og barn!
Som Cortina fra 1956. Du finner oppskriften til Cortina jakke her og Cortina genser her.
Og Innsbrück fra 1964, som også var en populær modell!
Til Sapporo i 1972 designet man denne modellen, som jeg liker veldig godt! 
Modellen til OL i Grenoble 1968 så slik ut!
I Innsbrück 1976 hadde OL-laget denne flotte genseren med stjernemønster!
Og i Sarajevo 1984 denne modellen!
I Calgary 1988 hadde man denne Setesdals-inspirerte koften!
I 2010 var dette OL-genseren!
Disse og alle de andre OL-oppskriftene 1956-2010 kan lastes ned her!
Dale Garn har også laget oppskrifter til ski VM - se her!
Som VM-modellen fra 1958, som gjenoppstod til VM i Falun 2015! Oppskrifter finner du her
Hvilken modell er din favoritt?

3 kommentarer:

  1. Mange fine, gamle mønstere her. Vekker nostalgiske følelser. Vi gikk jo alle med hjemmestrikkede gensere på skolen på 60-tallet :)

    SvarSlett
  2. Her var det mange fine. Minner meg om at jeg trenger en ny genser.
    Ha ei riktig fin helg!

    SvarSlett
  3. Så fantastiske genser og kofter med herlig gamle mønster... jeg elsker.
    Favoritt mit er Insbrück 64, en litt Vossakofte mønster, en gang jeg strikke :-)). Vi har solen i dag, men ingen snø... ha fortsatt god vinterdage.
    Kos deg Cathrine. Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!