lørdag 25. mars 2017

Retro pynt på vaske rommet!

Denne dukke-vaskemaskinen fra 1960-tallet har blitt nostalgisk pynt på vaskerommet!
Der skal den få stå, sammen med dukke-vaskebrettet, og minne om tidligere tiders klesvask! 
Den gangen det ble regnet som et stort gjennombrudd da vaskemaskinen kom!
Les gjerne innlegget mitt om Klesvaskens historie!
Så når jeg kan åpne døren til mitt eget vaskerom, vet jeg hvor privilegert jeg er!
Her kan du lese alt om vårt nye vaskerom!
Men tilbake til dukke-vaskemaskinen, så synes jeg den fikk en fin plass, ved siden av KEEP CALM AND LAUNDRY ON-plakaten!
Den heter Clockwork Automatic Washer, og kunne faktisk trekkes opp!
Jeg har sett den selges dyrt på eBay og nettsteder for gamle leker.
Jeg kom over min retro dukke-vaskemaskin hos NMS Gjenbruk på Ski, som er vel verdt et besøk! 

4 kommentarer:

  1. Denne leike-vaskemaskina har jeg ikke sett, men jeg husker godt første vaskemaskina som mor kjøpte, en Hoover som hun fylte med varmt vann fra en kasserolle på komfyren. Det var først på 50-tallet, men et stort framskritt den tida. Husker jeg så maken på teknisk museum i London på 80-tallet. Det vanlige var jo å koke klær i bryggerpanna og skylle i bekken, og ikke å forglemme skuring på vaskebrett for ekstra skittent tøy. Og skittent ble det jo, for vi skifta ikke akkurat hver dag.

    Ønsker deg ei fin uke! Og husk: I gamle dager var mandag klesvaskerdag. Tenk på alt vi slipper.....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så artig at den fant veien hjem til deg ♥

    SvarSlett
  3. Jeg hadde en slik en, det var glemt helt til jeg så din nå :)
    Gode minner!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!